18. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 18. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Jet Moto
Wyścigi 31 października 1996
Klasyczne wyścigi na specjalnego rodzaju poduszkowcach, przypominających wyglądem skutery wodne. Dwunastu zawodników z czterech drużyn rywalizuje w zmaganiach na zróżnicowanych trasach pełnych przeszkód i punktów kontrolnych.
Samurai Shodown 2
Bijatyki 26 marca 1998
Reedycja popularnej dwuwymiarowej bijatyki. Przystępujemy do efektownych walk, sterując jedną z szesnastu dostępnych postaci.
Actua Soccer: Club Edition
Sportowe 31 października 1995
Actua Soccer to wyprodukowana przez studio Gremlin Interactive symulacja rozgrywek piłkarskich, stanowiąca pierwszą odsłonę cyklu Actua Sports. Gracze mają okazję poprowadzić jedną z 44 reprezentacji narodowych i wziąć udział w szeregu turniejów futbolowych. W pracach nad grą uczestniczyli zawodnicy klubu piłkarskiego Sheffield Wednesday.
Actua Soccer 3
Sportowe 1 grudnia 1998
Actua Soccer 3 to trzecia odsłona cyklu piłkarskich symulacji, stworzonego przez brytyjskie studio deweloperskie Gremlin Interactive. Gracze mają okazję pokierować poczynaniami 10 tys. piłkarzy z 450 klubów futbolowych grających w 25 ligach krajowych. Twórcy gry zadbali o jeszcze większy realizm wprowadzając m.in. zmienne warunki pogodowe oraz możliwość własnoręcznego korygowania taktyki na wirtualnych boiskach.
Galaxy Fight: Universal Warriors
Bijatyki 3 maja 1996
Konwersja wydanej w 1995 roku na automatach bijatyki 2D, w której herosi z różnych planet stają do walki o prawo spotkania z potężnym bóstwem, pojawiającym się we wszechświecie raz na tysiąc lat.
Vib-Ribbon
Zręcznościowe 12 grudnia 1999
Unikalna gra zręcznościowa uznawana za jedną pierwszych produkcji muzyczno-rytmicznych. Za produkcję tytułu odpowiadają twórcy legendarnej serii PaRappa the Rapper. Gracze kontrolują animowanego królika i w rytm muzyki muszą unikać stojących na jego drodze przeszkód.
NBA In the Zone 2000
Sportowe 1 lutego 2000
Kolejna odsłona tworzonej przez japońską firmę Konami serii gier koszykarskich. Produkcja oferuje prawie trzydzieści drużyn oraz przeszło trzy setki zawodników, animowanych za pomocą techniki motion capture. Nowością w porównaniu do poprzednich odsłon jest możliwość rozgrywania konkursów wsadów oraz konkursów rzutów za trzy punkty. Na tle konkurencji grę wyróżnia prostszy i dający mniej możliwości system sterowania.
Street Skater
Sportowe 1 stycznia 1999
Gra sportowa umożliwiająca graczowi pokonywanie różnorodnych torów za pomocą deskorolki. Podczas rozgrywki istotne jest zarówno szybkie przejeżdżanie przez trasy, jak i wykonywanie efektownych akrobacji oraz trików. W miarę rozgrywki sterowana przez gracza postać zdobywa punkty doświadczenia, które można wymienić na polepszenie takich statystyk jak szybkość czy skuteczność w wykonywaniu trików.
Hardcore 4X4
Wyścigi 30 października 1996
Gra wyścigowa skierowana do miłośników samochodów terenowych. Produkcja stara się w miarę realistycznie oddawać realia zmagań tego typu pojazdów na trudnych, pozbawionych asfaltu i pełnych pagórków, trasach.
Cool Boarders 2
Sportowe 31 października 1997
Kontynuacja ciepło przyjętej gry snowboardowej z 1996 roku. Cool Boarders 2 może pochwalić się znacznie większą niż poprzednik liczbą grywalnych postaci, desek oraz tras. Te ostatnie uległy znacznemu rozbudowaniu i oferują m.in. skróty. Zabawa może toczyć się w jednym z pięciu różnych trybów zabawy, a na torze użytkownikowi towarzyszą sterowani przez sztuczną inteligencję albo drugiego gracza oponenci.
Cool Boarders 3
Sportowe 30 września 1998
Trzecia odsłona popularnego cyklu gier sportowych. Trasy w Cool Boarders 3 stały się znacznie węższe niż w poprzedniczkach, a wyścigi z oponentami bardziej kontaktowe. Zwiększyła się także liczba grywalnych postaci oraz desek. Rozgrywka ponownie polega na jak najszybszym bądź najefektywniejszym pokonywaniu śnieżnych stoków.
Jet Rider 2
Wyścigi 31 października 1997
Gra wyścigowa, w której dziesięcioro uczestników rywalizuje ze sobą na specjalnych skuterach powietrznych, potrafiących poruszać się zarówno nad ziemią, jak i nad wodą. Do dyspozycji graczy oddano dwadzieścia tras, z czego dziesięć pochodzi z poprzedniej odsłony serii, zatytułowanej Jet Moto. Cechą charakterystyczną produkcji jest bardzo wysoki poziom trudności zawodów.
N2O: Nitrous Oxide
Zręcznościowe 30 czerwca 1998
Utrzymana w specyficznej, nieco psychodelicznej stylistyce zręcznościowa strzelanina 3D, w której gracze mogą poruszać się jedynie w lewo lub prawo. Celem jest pokonanie kolejnych tuneli, eliminując po drodze napotkanych wrogów i osiągając jak najlepszy wynik punktowy.
San Francisco Rush: Extreme Racing
Wyścigi 28 lutego 1998
Konwersja gry wyścigowej, która ukazała się w 1996 roku na automatach. Produkcja stawia na zręcznościowy charakter zabawy, pozwalając szaleć za kierownicą sportowych maszyn w charakterystycznych miejscach San Francisco.
International Track & Field
Sportowe 31 maja 1996
Pierwsza odsłona serii gier sportowych, która została wydana na PlayStation 1 i wykorzystuje grafikę 3D. Produkcja pozwala sprawdzić się graczom w jedenastu dyscyplinach sportowych. Każda z nich została zaprezentowana w zręcznościowym ujęciu.
Ark of Time
Przygodowe 1 lipca 1998
Przygodówka point-and-click. Kierujemy w niej poczynaniami Richarda Kendalla – dziennikarzyny, który nieoczekiwanie dostaje szansę na reportaż życia. Ma on odnaleźć brytyjskiego badacza i archeologa Caldwella, którego ekspedycja zaginęła w okolicach Trójkąta Bermudzkiego. Podróżnicy próbowali podobno odnaleźć ruiny tajemniczej Atlantydy.
Tunnel B1
Akcji 4 października 1996
Strzelanka z widokiem z pierwszej osoby, w której gracze kontrolują uzbrojony w nowoczesną broń poduszkowiec i przemierzają wypełnione przeciwnikami tunele. Produkcja jest utrzymana w mrocznej stylistyce science fiction.
Chocobo Racing
Wyścigi 18 marca 1999
Zręcznościowa gra wyścigowa, w której postacie znane z cyklu Final Fantasy rywalizują ze sobą za sterami rozmaitych pojazdów. Kolorytu zmaganiom na wymyślnych trasach dodają używane przez uczestników czary oraz umiejętności specjalne.
40 Winks
Zręcznościowe 14 listopada 1999
40 Winks to trójwymiarowa gra platformowa, opowiadająca o przygodach rodzeństwa, które wyrusza do krainy snów by uratować tytułowe Winki. Produkcja ukazała się oryginalnie na konsoli PlayStation, a za jej stworzenie odpowiada Eurocom Entertainment Software.
Hi-Octane
Wyścigi 29 grudnia 1995
Osadzona w realiach science-fiction futurystyczna gra wyścigowa, stanowiąca poboczny projekt doświadczonego studia Bullfrog. W grze zasiadamy za sterami 6 futurystycznych bolidów, rywalizując na 6 zróznicowanych trasach, pełnych skrótów i rozgałęzień. Zabawę urozmaica możliwość używania broni oraz konieczność uzupełniania zapasów paliwa.
WipEout
Wyścigi 29 września 1995
Futurystyczna gra wyścigowa, która dała początek jednej z najpopularniejszych serii w swoim gatunku. Gracze zasiadają za sterami nowoczesnych bolidów antygrawitacyjnych, biorąc udział w bezpardonowych zmaganiach rozgrywających się na siedmiu zróżnicowanych trasach.
Re-Loaded
Akcji 1 grudnia 1996
Brutalna strzelanina typu top-down, będąca kontynuacją wydanej na konsolach PlayStation i Sega Saturn gry Loaded. W grze wcielamy się w postaci żądnych krwi antybohaterów, którzy zostają wysłani celem pokonania szalonego C.H.E.B.A. - złoczyńcy, którego mózg przeszczepiono do ciała artysty-pustelnika. Rozgrywka sprowadza się do przemierzania kolejnych, totalnie zakręconych światów i brutalnej eliminacji zastępów przeciwników przy użyciu sporego arsenału śmiercionośnych broni.
Pandemonium 2
Zręcznościowe 30 września 1997
Pandemonium 2 to kontynuacja popularnej platformówki z 1996 roku. Fabuła gry osnuta jest wokół tajemnicy "komety nieograniczonych możliwości", przelatującej nad krainą Lyr raz na 300 lat. Znani z pierwszej odsłony bohaterowie: Nikii i Fergus muszą stawić czoła złej królowej, która pragnie wykorzystać kometę do swych niecnych celów.
Battle Arena Toshinden 2
Bijatyki 23 maja 1996
Kontynuacja trójwymiarowej bijatyki japońskiego studia Tamsoft. W grze bierzemy udział w kolejnej edycji turnieju Toshinden, zorganizowanej przez tajemniczą organizację Secret Society. Tytuł oferuje 3 nowych wojowników, nowe ciosy, nowy system combosów oraz garść poprawek na gruncie mechaniki.