16. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
San Francisco Rush: Extreme Racing
Wyścigi 28 lutego 1998
Konwersja gry wyścigowej, która ukazała się w 1996 roku na automatach. Produkcja stawia na zręcznościowy charakter zabawy, pozwalając szaleć za kierownicą sportowych maszyn w charakterystycznych miejscach San Francisco.
N2O: Nitrous Oxide
Zręcznościowe 30 czerwca 1998
Utrzymana w specyficznej, nieco psychodelicznej stylistyce zręcznościowa strzelanina 3D, w której gracze mogą poruszać się jedynie w lewo lub prawo. Celem jest pokonanie kolejnych tuneli, eliminując po drodze napotkanych wrogów i osiągając jak najlepszy wynik punktowy.
International Track & Field
Sportowe 31 maja 1996
Pierwsza odsłona serii gier sportowych, która została wydana na PlayStation 1 i wykorzystuje grafikę 3D. Produkcja pozwala sprawdzić się graczom w jedenastu dyscyplinach sportowych. Każda z nich została zaprezentowana w zręcznościowym ujęciu.
Ark of Time
Przygodowe 1 lipca 1998
Przygodówka point-and-click. Kierujemy w niej poczynaniami Richarda Kendalla – dziennikarzyny, który nieoczekiwanie dostaje szansę na reportaż życia. Ma on odnaleźć brytyjskiego badacza i archeologa Caldwella, którego ekspedycja zaginęła w okolicach Trójkąta Bermudzkiego. Podróżnicy próbowali podobno odnaleźć ruiny tajemniczej Atlantydy.
Tunnel B1
Akcji 4 października 1996
Strzelanka z widokiem z pierwszej osoby, w której gracze kontrolują uzbrojony w nowoczesną broń poduszkowiec i przemierzają wypełnione przeciwnikami tunele. Produkcja jest utrzymana w mrocznej stylistyce science fiction.
Hardcore 4X4
Wyścigi 30 października 1996
Gra wyścigowa skierowana do miłośników samochodów terenowych. Produkcja stara się w miarę realistycznie oddawać realia zmagań tego typu pojazdów na trudnych, pozbawionych asfaltu i pełnych pagórków, trasach.
Street Skater
Sportowe 1 stycznia 1999
Gra sportowa umożliwiająca graczowi pokonywanie różnorodnych torów za pomocą deskorolki. Podczas rozgrywki istotne jest zarówno szybkie przejeżdżanie przez trasy, jak i wykonywanie efektownych akrobacji oraz trików. W miarę rozgrywki sterowana przez gracza postać zdobywa punkty doświadczenia, które można wymienić na polepszenie takich statystyk jak szybkość czy skuteczność w wykonywaniu trików.
Cool Boarders 2
Sportowe 31 października 1997
Kontynuacja ciepło przyjętej gry snowboardowej z 1996 roku. Cool Boarders 2 może pochwalić się znacznie większą niż poprzednik liczbą grywalnych postaci, desek oraz tras. Te ostatnie uległy znacznemu rozbudowaniu i oferują m.in. skróty. Zabawa może toczyć się w jednym z pięciu różnych trybów zabawy, a na torze użytkownikowi towarzyszą sterowani przez sztuczną inteligencję albo drugiego gracza oponenci.
Cool Boarders 3
Sportowe 30 września 1998
Trzecia odsłona popularnego cyklu gier sportowych. Trasy w Cool Boarders 3 stały się znacznie węższe niż w poprzedniczkach, a wyścigi z oponentami bardziej kontaktowe. Zwiększyła się także liczba grywalnych postaci oraz desek. Rozgrywka ponownie polega na jak najszybszym bądź najefektywniejszym pokonywaniu śnieżnych stoków.
Jet Rider 2
Wyścigi 31 października 1997
Gra wyścigowa, w której dziesięcioro uczestników rywalizuje ze sobą na specjalnych skuterach powietrznych, potrafiących poruszać się zarówno nad ziemią, jak i nad wodą. Do dyspozycji graczy oddano dwadzieścia tras, z czego dziesięć pochodzi z poprzedniej odsłony serii, zatytułowanej Jet Moto. Cechą charakterystyczną produkcji jest bardzo wysoki poziom trudności zawodów.
Galaxy Fight: Universal Warriors
Bijatyki 3 maja 1996
Konwersja wydanej w 1995 roku na automatach bijatyki 2D, w której herosi z różnych planet stają do walki o prawo spotkania z potężnym bóstwem, pojawiającym się we wszechświecie raz na tysiąc lat.
Vib-Ribbon
Zręcznościowe 12 grudnia 1999
Unikalna gra zręcznościowa uznawana za jedną pierwszych produkcji muzyczno-rytmicznych. Za produkcję tytułu odpowiadają twórcy legendarnej serii PaRappa the Rapper. Gracze kontrolują animowanego królika i w rytm muzyki muszą unikać stojących na jego drodze przeszkód.
NBA In the Zone 2000
Sportowe 1 lutego 2000
Kolejna odsłona tworzonej przez japońską firmę Konami serii gier koszykarskich. Produkcja oferuje prawie trzydzieści drużyn oraz przeszło trzy setki zawodników, animowanych za pomocą techniki motion capture. Nowością w porównaniu do poprzednich odsłon jest możliwość rozgrywania konkursów wsadów oraz konkursów rzutów za trzy punkty. Na tle konkurencji grę wyróżnia prostszy i dający mniej możliwości system sterowania.
40 Winks
Zręcznościowe 14 listopada 1999
40 Winks to trójwymiarowa gra platformowa, opowiadająca o przygodach rodzeństwa, które wyrusza do krainy snów by uratować tytułowe Winki. Produkcja ukazała się oryginalnie na konsoli PlayStation, a za jej stworzenie odpowiada Eurocom Entertainment Software.
Chocobo Racing
Wyścigi 18 marca 1999
Zręcznościowa gra wyścigowa, w której postacie znane z cyklu Final Fantasy rywalizują ze sobą za sterami rozmaitych pojazdów. Kolorytu zmaganiom na wymyślnych trasach dodają używane przez uczestników czary oraz umiejętności specjalne.
Hi-Octane
Wyścigi 29 grudnia 1995
Osadzona w realiach science-fiction futurystyczna gra wyścigowa, stanowiąca poboczny projekt doświadczonego studia Bullfrog. W grze zasiadamy za sterami 6 futurystycznych bolidów, rywalizując na 6 zróznicowanych trasach, pełnych skrótów i rozgałęzień. Zabawę urozmaica możliwość używania broni oraz konieczność uzupełniania zapasów paliwa.
WipEout
Wyścigi 29 września 1995
Futurystyczna gra wyścigowa, która dała początek jednej z najpopularniejszych serii w swoim gatunku. Gracze zasiadają za sterami nowoczesnych bolidów antygrawitacyjnych, biorąc udział w bezpardonowych zmaganiach rozgrywających się na siedmiu zróżnicowanych trasach.
Re-Loaded
Akcji 1 grudnia 1996
Brutalna strzelanina typu top-down, będąca kontynuacją wydanej na konsolach PlayStation i Sega Saturn gry Loaded. W grze wcielamy się w postaci żądnych krwi antybohaterów, którzy zostają wysłani celem pokonania szalonego C.H.E.B.A. - złoczyńcy, którego mózg przeszczepiono do ciała artysty-pustelnika. Rozgrywka sprowadza się do przemierzania kolejnych, totalnie zakręconych światów i brutalnej eliminacji zastępów przeciwników przy użyciu sporego arsenału śmiercionośnych broni.
Pandemonium 2
Zręcznościowe 30 września 1997
Pandemonium 2 to kontynuacja popularnej platformówki z 1996 roku. Fabuła gry osnuta jest wokół tajemnicy "komety nieograniczonych możliwości", przelatującej nad krainą Lyr raz na 300 lat. Znani z pierwszej odsłony bohaterowie: Nikii i Fergus muszą stawić czoła złej królowej, która pragnie wykorzystać kometę do swych niecnych celów.
Battle Arena Toshinden 2
Bijatyki 23 maja 1996
Kontynuacja trójwymiarowej bijatyki japońskiego studia Tamsoft. W grze bierzemy udział w kolejnej edycji turnieju Toshinden, zorganizowanej przez tajemniczą organizację Secret Society. Tytuł oferuje 3 nowych wojowników, nowe ciosy, nowy system combosów oraz garść poprawek na gruncie mechaniki.
Armored Core: Project Phantasma
Akcji 4 grudnia 1997
Kontynuacja wydanej w 1997 roku produkcji Armored Core, gry akcji z widokiem TPP. Projekt rozwija elementy oryginału, pozwalając graczom wypróbować nowe typy broni i mechów na rozmaitych mapach.
Armored Core: Master of Arena
Akcji 4 lutego 1999
Trzecia gra z serii Armored Core, w której posiadacze konsoli toczą dynamiczne potyczki za sterami nowoczesnych robotów. Kontynuacja oferuje nowe tryby zabawy i działa na zmodyfikowanym silniku graficznym.
Mary-Kate and Ashley: Magical Mystery Mall
Zręcznościowe 27 października 2000
Bazujący na licencji popularnego serialu stacji Nickelodeon zbiór mini-gier, w których tytułowe siostry starają się wykonać szereg misji. Celem jest zdjęcie klątwy z galerii handlowej, gdzie zostały uwięzione.
Tail of the Sun
Przygodowe 26 kwietnia 1996
Produkcja, którą najkrócej można opisać jako symulator jaskiniowca. Zadaniem graczy jest stworzenie cywilizacji prehistorycznych ludzi. W tym celu, jako jeden z pierwszych przedstawicieli homo sapiens, muszą zadbać o przetrwanie i rozwój swojego plemienia.