Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Recenzje najlepszych gier strategicznych 20

Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier

Recenzje gier z kategorii: Strategiczne. Znajdziesz tu ponad 570 tekstów spełniających te kryteria.

Frontline Attack: War over Europe - recenzja gry

6.0 21 października 2002

Frontline Attack: War over Europe to strategia czasu rzeczywistego pozwalająca graczom na wzięcie udziału w zmaganiach jednostek pancernych i zmechanizowanych, które miały miejsce w czasie II Wojny Światowej na przestrzeni lat 1941 – 1944.

Frontline Attack: War over Europe - recenzja gry

Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - recenzja gry

6.0 6 grudnia 2004

Przy całej swojej ograniczoności Medieval Lords są dobrą, sympatyczną i grywalną grą. Przyjemność wynikająca z wybudowania i gospodarowania miastem tętniącym życiem nie daje się przecenić.

Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - recenzja gry

Podbój Rzymu - recenzja gry

6.0 5 listopada 2004

Fascynuje Cię Rzym? Zawsze chciałeś odegrać rolę rzymskiego władcy i pokierować losami cesarstwa? Masz okazję zrobić coś na przekór swoim marzeniom i wcielić się w wodza plemion barbarzyńskich. Twoim głównym celem będzie podbicie Rzymu.

Podbój Rzymu - recenzja gry
Recenzja gry Realpolitiks – globalna zawierucha w skali mikro

Recenzja gry Realpolitiks – globalna zawierucha w skali mikro

6.0 11 lutego 2017

Władać światem – jakże kusząca to myśl. W Realpolitiks, polskiej produkcji inspirowanej Europą Universalis, taka możliwość jest w zasięgu ręki. Czy jednak uproszczona mechanika przypadnie do gustu miłośnikom strategii?

Recenzja gry Realpolitiks – globalna zawierucha w skali mikro

Battle Mages - recenzja gry

6.0 12 sierpnia 2004

W świecie "Battle Mages" chronionym przed złem mocą Magicznego Kryształu, Ludzie, Krasnoludy i Elfy żyły w zgodzie i wzajemnym poszanowaniu do czasu, gdy w elfiej społeczności pojawił się Czarnoksiężnik nawołujący do powrotu na rodzime ziemie Elfów.

Battle Mages - recenzja gry

Cities in Motion: Symulator Transportu Miejskiego - recenzja gry

6.0 26 kwietnia 2011

Po kilku tygodniach beta-testów pełna wersja gry Cities in Motion trafiła wreszcie do rąk maniaków tycoonów. Czy efekt końcowy jest na tyle zadowalający, by klasyka tego gatunku poszła w odstawkę?

Cities in Motion: Symulator Transportu Miejskiego - recenzja gry
SimCity Społeczności - recenzja gry

SimCity Społeczności - recenzja gry

6.0 22 listopada 2007

Społeczności to świetny przykład na to, że idea stworzona przez Willa Wrighta była strzałem w dziesiątkę. Nie warto jej zmieniać.

SimCity Społeczności - recenzja gry

Hotel Giant - recenzja gry

6.0 6 marca 2003

Hotel Tycoon to strategia ekonomiczna stworzona przez Trevora Chan’a, twórcę serii Seven Kingdoms. Gracz staje się młodym przedsiębiorcą, którego celem jest stworzenie najlepszej sieci ekskluzywnych hoteli.

Hotel Giant - recenzja gry

Lords of the Realm III - recenzja gry

6.0 20 lipca 2004

Lords of the Realm III to nowa odsłona starej i niegdyś cieszącej się dużą popularnością, strategicznej serii z firmy Sierra. Akcja umiejscowiona została w Średniowieczu i rozgrywa się w różnych częściach Europy.

Lords of the Realm III - recenzja gry

Hotel Giant 2 - recenzja gry

6.0 6 maja 2009

Druga odsłona Hotel Giant to właściwie powtórka z rozrywki. Przeznaczona jest ona przede wszystkim dla miłośników strategii i projektowania wnętrz.

Hotel Giant 2 - recenzja gry

Airline Tycoon Evolution - recenzja gry

6.0 9 grudnia 2002

Airline Tycoon Evolution to nowe wydanie klasycznej już strategii ekonomicznej niemieckiego zespołu Spellbound Studio, w której zarządzaliśmy własnymi liniami lotniczymi.

Airline Tycoon Evolution - recenzja gry
Recenzja Piratów Dzikiego Morza, dodatku do gry Heroes VI

Recenzja Piratów Dzikiego Morza, dodatku do gry Heroes VI

6.0 23 lipca 2012

Nowa łatka, nowe ekrany miast, nowa kampania, czyli – na ile studio Limbic Entertainment ulepszyło Heroes VI za sprawą rozszerzenia zatytułowanego Piraci Dzikiego Morza.

Recenzja Piratów Dzikiego Morza, dodatku do gry Heroes VI

Call to Power II - recenzja gry

6.0 16 stycznia 2001

Czy Call to Power 2 zasługuje na postawiony w tytule numerek? Czy może jest to jedynie nieco ulepszona i poszerzona część pierwsza i powinna być raczej oznaczona jako „Gold”? Autor niniejszej recenzji postara się odpowiedzieć na powyższe pytania.

Call to Power II - recenzja gry

Space Empires IV - recenzja gry

6.0 8 października 2001

Space Empires IV to przykład na potwierdzenie tezy, że dobra strategia kosmiczna niekoniecznie musi błyszczeć graficznie. Gra jest typowym 4X (eXploruj, eXpanduj, eXploatuj, eXterminuj), porównywalnym skalą komplikacji do Stars!

Space Empires IV - recenzja gry

Gangland - recenzja gry

6.0 14 lipca 2004

Gangland to gra-hybryda zawierająca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego, cRPG oraz gier akcji/FPS, traktująca o przemocy i zorganizowanej przestępczości.

Gangland - recenzja gry

American Conquest: Odwet - recenzja gry

6.0 19 lipca 2004

Oficjalne, samodzielne, rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego o nazwie American Conquest. Warstwa fabularna rzeczonego dodatku obejmuje okres od 1517 do 1804 roku i odnosi się do historycznego podboju różnych części Nowego Świata.

American Conquest: Odwet - recenzja gry

Crazy Factory - recenzja gry

6.0 23 lipca 2003

Crazy Factory to gra finansowo-strategiczna, w której rozwijamy własny interes, zarządzamy zespołem wynalazców i tworzymy, a następnie sprzedajemy różnego rodzaju... zabawki.

Crazy Factory - recenzja gry

Primitive Wars - recenzja gry

6.0 16 kwietnia 2002

Na fali olbrzymiej popularności Starcrafta w Azji, zaczęły powstawać coraz to nowe RTSy, mniej lub bardziej nawiązujące do klasycznego już arcydzieła. Primitive Wars, stworzona przez koreańską firmę Wizard Soft, jest jedną z nich.

Primitive Wars - recenzja gry

Windchaser - recenzja gry

6.0 27 lipca 2009

Produkcja niemieckiego studia prezentuje nieco inne podejście do takich gatunków jak cRPG czy RTS. Czy twórcom udało się stworzyć dobrą grę?

Windchaser - recenzja gry

Dyplomacja - recenzja gry

6.0 14 grudnia 2005

Negocjowanie „pod stołem” umów z innymi państwami, by w najmniej spodziewanym momencie wbić im w plecy sztylet i doprowadzić do ich ostatecznego upadku, to kwintesencja oryginalnej Dyplomacji. W komputerowej adaptacji gracze mogą robić to samo.

Dyplomacja - recenzja gry

Atrox - recenzja gry

6.0 6 sierpnia 2003

Atrox to strategia czasu rzeczywistego wzorowana na takim znanym RTS-ie jak Starcraft. Akcja przenosi nas do odległej przyszłości, kiedy to trwa wojna (Atrox War) pomiędzy trzema odmiennymi nacjami: Intelion, Createse oraz Hominian.

Atrox - recenzja gry

Z Moskwy po Berlin - recenzja gry

6.0 12 kwietnia 2006

Na bazie silnika z Desert Rats vs. Afrika Korps powstało kilka tytułów: 1944: Battle of the Bulge, D-Day czy Z Moskwy po Berlin – tak samo wyglądające, ale na pewno nie równie ciekawe, jak Pustynne Szczury.

Z Moskwy po Berlin - recenzja gry
Axis & Allies - recenzja gry

Axis & Allies - recenzja gry

6.0 12 stycznia 2005

AA to gra osadzona w realiach II Wojny Światowej, w której rozgrywka toczy się na poziomie strategicznym (przemieszczanie jednostek między państwami na dużej, ładnie przygotowanej mapie świata) i taktycznym (klasyczne bitwy toczone w czasie rzeczywistym).

Axis & Allies - recenzja gry

Hegemonia: Żelazne Legiony - recenzja gry

6.0 30 grudnia 2002

Hegemonia – Żelazne Legiony to kosmiczna strategia stworzona przez autorów ciepło przyjętej przez graczy znanej gry Imperium Galactica II. W dobie posuchy na tego typu tytuły z tym większym zainteresowaniem przyjrzeliśmy mu się i oto co odkryliśmy...

Hegemonia: Żelazne Legiony - recenzja gry