14. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 14. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Victoria II
Strategiczne 13 sierpnia 2010
Victoria II jest sequelem wydanej w 2003 roku gry strategicznej Victoria: Empire Under the Sun. Gracze mają okazję stanąć na czele jednego z ponad 200 państw i pokierować jego losami na przestrzeni ponad stu lat (1835-1939). Deweloperzy ze studia Paradox Interactive zadbali o zgodność z historycznymi faktami oraz rozbudowane opcje zarządzania gospodarką, armią i polityką.
Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuri's Revenge
Strategiczne 17 października 2001
Oficjalny dodatek do wydanej jesienią 2000 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert 2 studia Westwood. Rozszerzenie zatytułowane Yuri’s Revenge wzbogaca fabułę gry podstawowej o nowy wątek, którego głównym bohaterem jest były doradca głównego antagonisty "dwójki" imieniem Jurij. Podobnie jak w poprzednich grach z serii, kampania podstawowa podzielona została na dwie części (po 7 misji dla każdej ze stron), które możemy przejść jako dowódca Aliantów lub Sowietów.
Knights & Merchants: The Peasants Rebellion
Strategiczne 1 listopada 2001
Kontynuacja gry strategiczno-ekonomicznej Knights & Merchants: The Shattered Kingdom. Akcja osadzona została w anglosaskich realiach XIII wieku naszej ery, a zadaniem graczy jest zjednoczenie licznych mniejszych państewek i prowincji w jedno silne królestwo.
Rise & Fall: Civilizations at War
Strategiczne 13 czerwca 2006
Rise & Fall: Civilizations at War to najnowsze dzieło programistów i projektantów ze Stainless Steel Studios, znanych graczom chociażby z Empire Earth czy Empires: Dawn of the Modern World.
Armie Exigo
Strategiczne 30 listopada 2004
Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana przez zespół developerski Black Hole Games, w którego skład wchodzą wielcy miłośnicy idei RTS-ów, w tym i kilku najlepszych graczy Starcrafta na świecie. Zgodnie z obecnymi trendami, AoE rozszerza standardowy schemat RTSa o elementy typowe dla gatunku cRPG, a ponadto obniża znaczenie i wpływ na walkę pojedynczej jednostki na rzecz ogromnych mas ścierających się wojsk.
Patrician III: Rise of the Hanse
Strategiczne 12 października 2001
Kolejna odsłona cyklu Patrician, która pierwotnie ukazała się w rodzimych Niemczech jako samodzielne rozszerzenie do drugiej części gry. Akcja przenosi nas ponownie w historyczne realia XIV-wiecznej Europy, gdzie jesteśmy świadkami rozwoju słynnego związku miast handlowych, znanego jako Hanza.
Port Royale 2
Strategiczne 10 września 2004
Port Royale 2 to kontynuacja wydanej w 2002 roku strategii ekonomicznej Port Royale. Akcja gry osadzona została w realiach XVII-wiecznych Karaibów, a gracz ma za zadanie osiągnąć jak największe wpływy w Nowym Świecie wszelkimi dostępnymi metodami (m.in. handel, piractwo, niewolnictwo, przemysł oraz polityka). Deweloperzy ze studia Ascaron Software przygotowali m.in. widowiskowe bitwy morskie, złożony system ekonomiczno-gospodarczy, a także zaawansowane skrypty sztucznej inteligencji.
Cezar IV
Strategiczne 26 września 2006
Caesar IV to kolejna, czwarta już odsłona popularnego cyklu strategii-ekonomicznych, skupiających się na aspektach rozbudowy oraz zarządzania wirtualnym miastem w czasach starożytnego Imperium Rzymskiego.
Shadow Gambit: The Cursed Crew
Strategiczne 17 sierpnia 2023
Utrzymana w pirackich klimatach taktyczna strategia czasu rzeczywistego od studia Mimimi Games. Tak jak w dwóch poprzednich grach dewelopera – czyli Shadow Tactics: Blades of the Shogun i Desperados 3 – duży nacisk położono w niej na skradanie się.
F1 Manager 2023
Strategiczne 31 lipca 2023
F1 Manager 2023 to druga strategia sportowa pozwalająca pokierować zespołem kierowców rywalizujących w Formule 1, którą opracowało studio Frontier Developments. Gracz musi dbać o członków teamu i maszyny, tworzyć strategie na wyścigi czy zarządzać finansami.
Forgotten but Unbroken
Strategiczne 2024
Inspirowana grą XCOM taktyczna strategia turowa, której akcję osadzono podczas II wojny światowej. Dołączamy do tajnej operacji wojskowej, poznajemy historycznych bohaterów tamtego okresu i wraz z ruchem oporu stawiamy czoła elitarnym żołnierzom Trzeciej Rzeszy.
Among Us
Strategiczne 16 listopada 2018
Among Us jest nietypową grą sieciową, w której wraz z innymi graczami staramy się przygotować statek kosmiczny do podróży. W wykonaniu zadania przeszkadzają nam ukryci w grupie sabotażyści. Produkcja została opracowana przez studio Innersloth.
Mechabellum
Strategiczne 11 maja 2023
Gra typu auto battler, w której prowadzimy do boju oddziały mechów. Mechabellum oddaje nam do dyspozycji różnorodne maszyny, z których komponujemy skuteczne i wzajemnie uzupełniające się oddziały, a następnie posyłamy je na pole walki, do bitew toczonych automatycznie.
Stargate: Timekeepers
Strategiczne 23 stycznia 2024
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego, osadzona w uniwersum Gwiezdnych wrót. Za opracowaniem gry Stargate: Timekeepers stoi polskie studio CreativeForge Games, mające w swoim portfolio takie pozycje jak Hard West oraz Phantom Doctrine.
Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.
Rise of Nations: Rise of Legends
Strategiczne 9 maja 2006
Sequel udanej gry strategicznej, która poruszała temat rozwoju naszej cywilizacji. Tym razem jednak, autorzy Rise of Nations postanowili zerwać ze znaną nam rzeczywistością i stworzyć strategię osadzoną w świecie gdzie magia miesza się z techniką.
Warlords IV: Bohaterowie Etherii
Strategiczne 21 października 2003
Warlords IV: Bohaterowie Etherii to osadzona w klimatach fantasy strategia turowa, wyprodukowana przez studio Infinite Interactive. Fabuła gry przedstawia konflikt, w który zaangażowanych jest 6 frakcji. Gracze dowodzą armiami złożonymi ze smoków, elfów, pegazów i innych fantastycznych stworzeń. Twórcy postarali się o wciągającą fabułę kampanii trybu single-player oraz możliwość rywalizacji z żywymi przeciwnikami w grze wieloosobowej za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.
Anno 1404: Wenecja
Strategiczne 25 lutego 2010
Oficjalny dodatek do wydanej w 2009 roku strategii ekonomicznej Anno 1404, będącej czwartą odsłoną serii zapoczątkowanej ponad dekadę wcześniej przez studio Max Design. Rozszerzenie wprowadza do gry tytułową kulturę wenecką, a wraz z nią nowe statki handlowe, możliwość sabotowania postępów przeciwnika oraz instytucję rady miejskiej, którą możemy manipulować i kupować w niej miejsca, aby bez rozlewu krwi przejąć kontrolę nad cudzą metropolią.
Might & Magic: Heroes VI - Cienie Mroku
Strategiczne 2 maja 2013
Samodzielny dodatek do przebojowej gry strategicznej Might & Magic: Heroes VI. Rozszerzenie wyprodukowane zostało przez studio Virtuos, znane przede wszystkim z dokonań w zakresie grafiki komputerowej (współpracowało m.in. przy tworzeniu NBA 2K13, MLB 2K13 oraz Generator Rex: Agent of Providence). Głównym atutem Might & Magic: Heroes VI - Cienie Mroku jest nowa frakcja – Lochy. Dodatek wprowadza również dwie nowe kampanie z Raelagiem w roli głównego bohatera.
Twierdza HD
Strategiczne 1 listopada 2012
Odświeżona wersja pierwszej odsłony popularnej strategii czasu rzeczywistego osadzonej w średniowieczu. Wcielamy się w jednego z pretendentów do tronu i rozbudowujemy tytułową twierdzę starając się zapewnić dobrobyt poddanym oraz wyeliminować wszystkich rywali dzięki liczebnej armii. W porównaniu z pierwowzorem znacznie zwiększono obsługiwaną rozdzielczość oraz usprawniono pracę kamery.
Dungeon Keeper (1997)
Strategiczne 26 czerwca 1997
Innowacyjna strategia czasu rzeczywistego osadzona w klimatach fantasy, przygotowana przez Petera Molyneux i jego studio Bullfrog Productions (znane m.in. z serii Populous i Syndicate). W odróżnieniu od popularnych w latach 90. dungeon crawlerów, w Dungeon Keeper gracz nie wciela się rządnego przygód herosa, lecz w demonicznego władcę podziemi. Głównym zadaniem jest tu budowa rozległej sieci lochów oraz obrona ich przed zakusami bohaterów.
Empire Earth II
Strategiczne 28 kwietnia 2005
Kolejna odsłona popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego opracowana przez studio Mad Doc Software. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z czternastu cywilizacji i prowadzi ją od epoki kamienia do ery lotów kosmicznych. W trakcie zabawy zajmujemy się ekspansją prowadzonej do boju nacji, pracą nad nowymi technologiami, produkcją wojska i prowadzeniem działań wojennych wymierzonych w konkurentów.
ParaWorld
Strategiczne 15 września 2006
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w prehistorii. Co ciekawe, w tej wersji rzeczywistości dinozaury wcale nie wyginęły i nieustannie zagrażają zamieszkiwanym przez ludzi terytoriom. Obejmujemy dowództwo nad jednym z tutejszych klanów starając się przeżyć w nietypowej rzeczywistości.
American Conquest
Strategiczne 7 lutego 2003
Gra strategiczna czasu rzeczywistego zabierająca nas do czasów, gdy pierwsi Europejczycy dotarli do kontynentu amerykańskiego i rozpoczęli wielką kolonizację nowo odkrytych ziem. Zajmujemy się zarówno rozwojem gospodarczym i naukowym, jak i prowadzeniem wojen, w ramach których możemy rozegrać gigantyczne bitwy z maksymalnie 16 tysiącami jednostek.