21. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 21. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Galactic Civilizations IV: Warlords
Strategiczne 18 kwietnia 2024
Niesamodzielny dodatek do gry strategicznej typu 4X z 2022 roku. Galactic Civilizations IV: Warlords wprowadza doktryny wojskowe, które pozwalają modyfikować działania floty i automatyzować bitwy, a także wyznaczać własne cele wojen i ustalać indywidualne warunki zwycięstwa.
Europa Universalis IV: King of Kings
Strategiczne 6 listopada 2023
Dodatek do historycznej gry strategicznej Europa Universalis IV z 2013 roku. Rozszerzenie King of Kings wprowadza m.in. nowe wydarzenia, reformy czy jednostki, skupiając się przy tym na Persji, Cesarstwie Bizantyjskim oraz sułtanacie mameluków.
Floodland
Strategiczne 15 listopada 2022
Gra strategiczna z elementami survivalowymi od polskiego studia Vile Monarch. W grze Floodland trafiamy do świata zniszczonego przez katastrofę klimatyczną i przejmujemy kontrolę nad grupą ocalałych, która wznosi od podstaw swoją osadę i stawia czoła rozmaitym wyzwaniom.
Nanzou: The Divine Court
Strategiczne 2025
Gra strategiczna od polskiego studia Live Motion Games, która narodziła się jako Builders of China. W Nanzou: The Divine Court czuwamy nad rozwojem miasta na tytułowej wyspie, a naszym zadaniem jest nie tylko budowanie, lecz również m.in. toczenie turowych potyczek.
Ixion
Strategiczne 7 grudnia 2022
Strategia ekonomiczna typu city builder, w której zarządzamy potężną stacją kosmiczną. W Ixion musimy dbać o infrastrukturę, opracowywać nowe technologie, a także zarządzać populacją i stawiać czoła rozmaitym problemom.
Star Wars (Strategy Game)
Strategiczne jeszcze nie ogłoszona
Gra strategiczna osadzona w uniwersum Star Wars bazującym na filmach stworzonych George’a Lucasa. Jej opracowanie powierzono nowo powstałemu studiu Bit Reactor.
Command & Conquer: Red Alert Remastered
Strategiczne 5 czerwca 2020
Zremasterowana wersja klasycznego RTS-a z połowy lat 90., który uznawany jest z jednego z ojców gatunku i stanowi drugą odsłonę legendarnego cyklu Command & Conquer. Gra ma zupełnie nową oprawę audiowizualną, ale zachowuje kluczowe elementy rozgrywki oryginału.
Builders of Egypt
Strategiczne 2024
Debiutancka strategia ekonomiczna studia Strategy Labs. Builders of Egypt rozgrywa się w starożytnym Egipcie, a inspiracje czerpano z kultowego Faraona z 1999 roku.
Close Combat V: Invasion Normandy
Strategiczne 5 października 2000
Strategia odrywająca wydarzenia z 6 czerwca 1944, gdy połączone siły Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanady i Francji rozpoczęły największy desant morski w historii swiata.
Rezerwowe Psy
Strategiczne 27 października 1999
Rezerwowe Psy jest drużynową grą taktyczną wyprodukowaną przez firmę Nekrosoft. Gracze kierują oddziałem najemników, który rozprawia się z czołowymi postaciami polskiej sceny politycznej, mediów a nawet gwiazdami kina i celebrytami. Z uwagi na bardzo szydercze podejście do tematu, tytuł wzbudził spore kontrowersje.
No Man's Land: Walcz o swoje prawa!
Strategiczne 14 sierpnia 2003
No Man's Land to strategia czasu rzeczywistego, w której niemiecki producent Related Designs dał możliwość wszystkim graczom na przeżycie 300 lat wielkiej kolonizacji kontynentu amerykańskiego (od roku 1600 do 1900).
Age of Wonders: Magia Cienia
Strategiczne 22 lipca 2003
Trzecia odsłona popularnego cyklu turówowych strategii fantasy wzbogaconych elementami RPG autorstwa zespołu Triumph Studios. W porównaniu z częścią drugą wprowadzono trzy zupełnie nowe nacje oraz kilkadziesiąt dodatkowych zaklęć, artefaktów (istnieje opcja projektowania własnych przedmiotów) i typów krajobrazu.
The Wiggles
Strategiczne 28 października 2001
Weź na swoje barki ciężar odpowiedzialności za całą populację małych karzełkowatych istot zwanych Wigglesami i poprowadź ich do wykonania niebezpiecznego zadania danego im przez boga Odina.
Sudden Strike 3: Arms for Victory
Strategiczne 30 listopada 2007
Trzecia odsłona popularnego cyklu drugowojennych RTS-ów, opracowana przez studio Fireglow. Pomimo że produkcja czerpie ze schematu wypracowanego na potrzeby poprzednich części serii, autorzy zdecydowali się na wprowadzenie całego szeregu zmian, usprawnień i świeżych rozwiązań, na których czele stoi nowy silnik graficzny.
Dragonshard
Strategiczne 21 września 2005
Dragonshard to strategia czasu rzeczywistego wykorzystująca zasady systemu Dungeons & Dragons. Tym samym jej strona strategiczna przenika się w interesujący sposób z elementami charakterystycznymi dla gier fabularnych. Jednocześnie jest to pierwsza gra, której akcja toczy się w świecie Eberron, gdzie klimat fantasy współistnieje z magicznymi technologiami.
Saga: Gniew Wikingów
Strategiczne 14 maja 1999
Saga: Gniew Wikingów to wyprodukowana przez studio Cryo Interactive strategia czasu rzeczywistego (RTS) z akcją osadzoną w realiach świata mitologii nordyckiej. Gracz kieruje poczynaniami klanu wikingów, który musi opierać się przeciwnościom losu i stale zagrażającym wrogom. Atutem gry jest m.in. funkcjonalny edytor, pozwalający tworzyć własne scenariusze i mapy.
Ósmy cud świata
Strategiczne 12 marca 2004
Czwarta odsłona cyklu „Cultures”, łącząca w sobie elementy prostej przygodówki oraz strategii czasu rzeczywistego. Jej akcja rozgrywa się po wydarzeniach zaprezentowanych w „Northland” (trzeciej części serii „Cultures”).
Theocracy
Strategiczne 30 marca 2000
Theocracy to wyprodukowana przez zespół deweloperski koncernu Ubisoft strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w realiach XVI-wiecznej Ameryki Środkowej. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z azteckich plemion i stara się rozwinąć swoje państwo militarnie i ekonomicznie, by odeprzeć ataki hiszpańskich konkwistadorów.
The Guild 2
Strategiczne 15 września 2006
Oryginalna hybryda gry RPG i strategii czasu rzeczywistego, stworzona przez zespół 4Head Studios. Gracz trafia do XIV-wiecznej Europy, czyli świata pełnego intryg, konfliktów i wojen. Głównym zadaniem, jakie przed nim stoi, jest wzbogacenie się, co można osiągnąć na różnorodne sposoby. Choć zabawę rozpoczynamy jako zwyczajny mieszkaniec miasta, szybko możemy rozwinąć się w dowolnym kierunku – nic nie stoi na przeszkodzie, by zająć się handlem, rzemiosłem, a nawet kradzieżą.
Emergency 3
Strategiczne 21 stycznia 2005
„Emergency 3” to kolejny już tytuł wchodzący w skład serii słynnych gier strategicznych. Podstawowym czynnikiem, który odróżnia te pozycje na tle konkurencyjnych produktów jest to, że gracz nie odbiera innym ludziom życia a je ratuje.
Posejdon: Bóg Atlantydy
Strategiczne 1 lipca 2001
Posejdon: Bóg Atlantydy to oficjalne rozszerzenie do strategii ekonomicznej Zeus: Pan Olimpu. Podobnie jak w bazowej grze, akcja dodatku osadzona została w starożytności. Tym razem jednak gracze przejmują kontrolę nad rozwojem mitycznej Atlantydy.
Men of War: Wyklęci Bohaterowie
Strategiczne 12 kwietnia 2012
Kolejna odsłona cyklu gier strategicznych, opracowana przez wewnętrzny zespół firmy 1C – SoftClub. Produkcja podejmuje temat wydanego przez Stalina Rozkazu Nr 227, w myśl którego utworzono bataliony karne – składały się one ze skazanych oficerów, a przydzielano je do wykonywania najtrudniejszych, często samobójczych misji. Trzon gry stanowią cztery fabularne kampanie, których akcja została osadzona w latach 1942-1945.
Sid Meier's Civilization IV: Colonization
Strategiczne 22 września 2008
Colonization jest samodzielnym dodatkiem do czwartej odsłony Civilization, utytułowanej wieloma nagrodami serii autorstwa jednego z najbardziej rozpoznawalnych ludzi w branży gier – Sida Meiera.
Sid Meier's Civilization: Beyond Earth
Strategiczne 24 października 2014
Sid Meier's Civilization: Beyond Earth to strategia turowa, stanowiąca poboczną odsłonę serii Civilization. Produkcją tytułu zajęło się kierowane przez Sida Meiera studio Firaxis Games. Akcja gry toczy się na powierzchni odległej planety, a zadaniem gracza jest zbudowanie w tym miejscu samowystarczalnej kolonii. Mechanika rozgrywki nie odbiega znacząco od standardów wyznaczonych przez Sid Meier's Civilization V.