Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

2006Najciekawsze recenzje gier strategicznych

Recenzje gier strategicznych opublikowane w 2006 roku.

Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen - recenzja gry

recenzja gry21 sierpnia 2006

Sorvina opanowuje krainę Mrocznych Elfów, zabijając przy tym mistrza miecza – Craiga Un Shallah. Objęcie władzy nad swoimi pobratymcami jest tylko pierwszym etapem jej dalekosiężnych planów. Jednak córka Craiga ucieka...

Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen - recenzja gry

The Guild 2 - recenzja gry

recenzja gry9 listopada 2006

Noc. Głucha, czarna noc. Miasto pogrążone w śnie. Gdzieś przemknie nocny padlinożerca. Gdzieś indziej da się słyszeć chłeptanie spragnionego wampira. W okolicach cmentarza pojękuje nieumarły, a po kniejach grasują ci, co krzyczą „dobytek, albo życie!”.

The Guild 2 - recenzja gry
Medieval II: Total War - recenzja gry

Medieval II: Total War - recenzja gry

recenzja gry1 grudnia 2006

Medevial II to kolejna z serii gier strategicznych Total War. Formalnie jest to też remake pierwszej gry z tej serii, którą wydano cztery lata temu. Akcję gry osadzono w latach 1080 – 1530. Celem gracza jest podbicie ówczesnego świata.

Medieval II: Total War - recenzja gry

Anno 1701 - recenzja gry

recenzja gry14 grudnia 2006

Anno 1701 to niezwykle wciągająca i atrakcyjna graficznie gra. Gra, która niestety padła ofiarą przekształceń pod kątem współczesnych graczy, którzy chętniej grają w tytuły łatwiejsze niż trudniejsze.

Anno 1701 - recenzja gry

Cezar IV - recenzja gry

recenzja gry19 grudnia 2006

Caesar IV imponuje rozmachem. Mimo iż do ukończenia gry należy przejść 13 misji, kampania liczy ich aż 26. Po skończeniu każdego ze scenariuszy mamy zawsze do wyboru dwa następne – jeden to ścieżka militarna, drugi – ekonomiczna.

Cezar IV - recenzja gry
Warhammer: Mark of Chaos - recenzja gry

Warhammer: Mark of Chaos - recenzja gry

recenzja gry20 grudnia 2006

Wielki plus należy się za różnorodność jednostek i zgrabne odwzorowanie zasad WFB, zaś minus za optymalizację kodu i możliwość zrobienia z bohatera one-man-army.

Warhammer: Mark of Chaos - recenzja gry

Heroes of Annihilated Empires - recenzja gry

recenzja gry8 grudnia 2006

Jacy powinni być Heroesi, żeby zostać grą roku 2006? Pytanie życzeniowe, ale dlaczego mamy nie stawiać sobie i innym ambitnych celów?

Heroes of Annihilated Empires - recenzja gry

Sid Meier's Railroads! - recenzja gry

recenzja gry8 listopada 2006

Gry sygnowane nazwiskiem Sida Meiera są od wielu lat kojarzone z ciekawymi strategiami, przy których można w bardzo miły sposób spędzić niejeden wieczór. Są to też zazwyczaj bardzo złożone tytuły.

Sid Meier's Railroads! - recenzja gry

Rush for Berlin - recenzja gry

recenzja gry4 sierpnia 2006

Stormregion znowu atakuje! Tym razem naciera falami zapijaczonej piechoty, wspierając się zrzutami ulotek i ostrzeliwując z... drewnianych czołgów. Czy jednak już trzeba pakować manatki i uciekać w popłochu?

Rush for Berlin - recenzja gry

Rise & Fall: Civilizations at War - recenzja gry

recenzja gry8 sierpnia 2006

Rise & Fall jest dość oryginalną hybrydą dwóch gatunków: klasycznego, post-age-owego RTS-a oraz gry akcji TPP. Ten międzygatunkowy miks powalony na kolana został przez beznadziejną wręcz mechanikę i interfejs.

Rise & Fall: Civilizations at War - recenzja gry

Emergency 4: Global Fighters For Life - recenzja gry

recenzja gry10 lipca 2006

Nowatorsko opracowany tryb kampanii z szeregiem zróżnicowanych misji, dziesiątki rodzajów sprzętu i jednostek ratowniczych, zabawa w trybie multiplayer - oto czwarta część Emergency.

Emergency 4: Global Fighters For Life - recenzja gry

Glory of the Roman Empire - recenzja gry

recenzja gry28 czerwca 2006

Założenia są bardzo podobne do stosowanych w innych grach typu „city building”. Czasem trzeba rozwinąć miasto, czasem wybudować coś konkretnego. Tu nad gubernatorem nie stoi z batem Cezar, pojawiają się tylko sugestie doradcy.

Glory of the Roman Empire - recenzja gry

Sid Meier's Civilization IV: Warlords - recenzja gry

recenzja gry31 sierpnia 2006

Warlords są bez wątpienia produktem udanym – umiejętnie rozszerzającym bogactwo podstawowej wersji Cywilizacji 4 o nowe możliwości. Unikalne budynki i nowe cechy przywódców czynią poszczególne nacje jeszcze bardziej wyjątkowymi.

Sid Meier's Civilization IV: Warlords - recenzja gry

Galactic Civilizations II: Władcy Strachu - recenzja gry

recenzja gry1 września 2006

Po co przejmować się losami jednej planety, skoro można decydować o losach całej galaktyki? Galactic Civilizations 2 zadaje to pytanie i posuwa ideę Cywilizacji o jeden krok dalej.

Galactic Civilizations II: Władcy Strachu - recenzja gry

Brygada E5: New Jagged Union - recenzja gry

recenzja gry20 września 2006

Tytuł adresowany do grona wszelakiej maści „gunofilów”, całej reszcie już nie musi jawić się tak atrakcyjnie. Można by napisać, iż Brygada to świetna rozgrzewka przed JA 3D, ale byłoby to krzywdzące – gra świetnie broni się sama.

Brygada E5: New Jagged Union - recenzja gry
Company of Heroes: Kompania Braci - recenzja gry

Company of Heroes: Kompania Braci - recenzja gry

recenzja gry29 września 2006

Company of Heroes to bezwzględnie najlepszy z do tej pory wydanych RTS-ów, rozgrywających się w gorącym okresie II wojny światowej, w jakie miałem okazję grać – żaden Blitzkrieg II, Codename: Panzers czy inny Rush for Berlin nie może mu podskoczyć.

Company of Heroes: Kompania Braci - recenzja gry

Joint Task Force - recenzja gry

recenzja gry5 października 2006

Czas spędzony przy grze mija nie wiadomo kiedy i jest to zasługa interesujących misji oraz ciekawego systemu rozgrywania walk.

Joint Task Force - recenzja gry

CivCity: Rome - recenzja gry

recenzja gry19 października 2006

Gdybym dziś miał moc cezara, a w CivCity tak do mnie mówili, rzuciłbym kod tej gry lwom na pożarcie, albo w przypływie litości od razu wydałbym ją w taniej, gazetowej serii.

CivCity: Rome - recenzja gry

Faces of War: Oblicza Wojny - recenzja gry

recenzja gry10 października 2006

Faces of War: Oblicza Wojny to jedna z najnowszych gier wojennych, osadzonych w realiach II Wojny Światowej. Jest to sequel wydanej w 2004 roku gry Soldiers: Ludzie Honoru, która zrobiła sporo zamieszania w światku graczy.

Faces of War: Oblicza Wojny - recenzja gry
Age of Empires III: The WarChiefs - recenzja gry

Age of Empires III: The WarChiefs - recenzja gry

recenzja gry24 października 2006

Niemal rok czasu potrzebowała firma Ensemble Studios, żeby przygotować dodatek do Age of Empires III. Tak długi okres prac jest całkowicie zrozumiały, wszak nie mamy tu do czynienia z pierwszoosobową strzelaniną, ale z bardzo rozbudowaną grą wojenną.

Age of Empires III: The WarChiefs - recenzja gry

Star Wars: Empire At War - recenzja gry

recenzja gry2 marca 2006

W EaW znajdziesz wszystko, co rozsławiło Gwiezdne Wojny. Dostaniesz szturmowców w białym plastiku, Lorda Vadera duszącego rebeliantów, trójkątne niszczyciele, X-wingi oraz Sokoła Millenium. Całość polana lekkim, RTS-owym sosem i dopięta na ostatni guzik.

Star Wars: Empire At War - recenzja gry
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II - recenzja gry

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II - recenzja gry

recenzja gry3 marca 2006

EA rzadko aż tak dobitnie udowadnia, że potrafi wydać sequela z wyobraźnią. BfME2 jest nie tylko solidnym RTS-em, ale i gratką dla każdego, który na temat Śródziemia wie trochę więcej, niż zostało powiedziane w filmach.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II - recenzja gry

Tycoon City: New York - recenzja gry

recenzja gry14 marca 2006

Tycoon City: New York tak na dobrą sprawę nie jest pełnoprawną strategią ekonomiczną. O posiadane fundusze rzadko kiedy trzeba się martwić – niemniej można przy niej bardzo miło niejeden wieczór spędzić.

Tycoon City: New York - recenzja gry

Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm - recenzja gry

recenzja gry22 lutego 2006

W tytułach z serii Silent Storm mieliśmy do czynienia z niezbyt wyszukaną fabułą. Akcja Hammer & Sickle rozgrywa się w 1949 roku, wcielamy się w postać rosyjskiego szpiega mającego przedostać się do okupowanych Niemiec – w tej kwestii jest ciekawie.

Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm - recenzja gry

Command & Conquer: The First Decade - recenzja gry

recenzja gry17 lutego 2006

Command & Conquer: The First Decade podsumowuje dziesięcioletnią historię serii i umożliwia ponowne zagłębienie się w zmagania pomiędzy zwaśnionymi frakcjami. Kompilacja oferuje niemal wszystkie produkcje z cyklu oraz liczne bonusy.

Command & Conquer: The First Decade - recenzja gry

RollerCoaster Tycoon 3: Soaked! - recenzja gry

recenzja gry21 lutego 2006

RollerCoaster Tycoon 3: Soaked! powinien zadowolić wszystkich, którym obcowanie z podstawową wersją gry sprawiało przyjemność. Dodatek nie wniósł rewolucyjnych zmian do rozgrywki, wprowadził natomiast sporą liczbę nowych elementów.

RollerCoaster Tycoon 3: Soaked! - recenzja gry

The Movies - recenzja gry

recenzja gry13 stycznia 2006

Lionhead nigdy nie wydało trzech gier w przeciągu jednego roku. Tym razem zrobiło to na przestrzeni 4 miesięcy. Gdyby rzeczywisty rynek był tak przewidywalny jak w ten przedstawiony The Movies, Molyneux i spółka byliby skazani na kąpiele w szampanie.

The Movies - recenzja gry

Space Rangers 2: Rebelia - recenzja gry

recenzja gry19 stycznia 2006

Gra znakomita pod każdym względem. Przywraca wspomnienia o eksploracji Morza Karaibskiego w Sid Meier’s Pirates! czy przestrzeni kosmicznej we Frontierze. Rozległy świat i pełna swoboda działań!

Space Rangers 2: Rebelia - recenzja gry

The Plan - recenzja gry

recenzja gry8 maja 2006

Powiadają, że żadna praca nie hańbi. Ośmielę się twierdzić inaczej: złodziejstwo hańbi. Inna rzecz, że mając skarbiec pełen forsy, nie musiałbym się tą hańbą przejmować. Tak jak Stephen Foster, jeden z głównych bohaterów gry The Plan. Stephen się zhańbił.

The Plan - recenzja gry

Age of Empires: The Age of Kings - recenzja gry

recenzja gry17 maja 2006

Ensemble Studios podjęło się trudnego zadania, lecz wykonało je tak jak powinno. Pomimo wprowadzenia tur, gra nie utraciła cudownego klimatu, jaki towarzyszył Age of Empires wydanemu blisko 10 lat temu.

Age of Empires: The Age of Kings - recenzja gry