Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

The Witcher 3: Wild Hunt Publicystyka

Publicystyka 6 marca 2022, 14:55

Bajki i klechdy, czyli zadania usunięte i zmienione. Wiedźmin 3 pocięty. Co nie trafiło do gry?

Spis treści

Bajki i klechdy, czyli zadania usunięte i zmienione

Na koniec zostawiłem sobie zadania, które nie trafiły do gry lub pojawiły się w niej w znacznie zmienionej formie. Czasami są to tylko zarysy pomysłów, a innym razem gotowe questy – przynajmniej na papierze. W Dzikim Gonie nie możemy co prawda narzekać na niedobór zajęć, ale zawsze warto wiedzieć, co nas ominęło. Co ciekawe, wszystkie poniższe misje – oprócz ostatniej – miały być dostępne w Białym Sadzie. Ich wycięcie bądź zmienienie można więc wyjaśnić tym, że twórcy nie chcieli przytłoczyć graczy na początku zabawy.

Zaginiony syn (Missing Son)

To tak naprawdę wariacja – czy raczej pierwsza wersja – zadania Zaginiony w akcji. Wygląda na to, iż początkowo nie brat miał szukać brata, a matka syna. Przebieg questa byłby podobny – przeszukiwalibyśmy pole niedawnej bitwy, walcząc z trupojadami i rozglądając się za opisaną przez kobietę tarczą. W końcu pojawiłby się pies, który zaprowadziłby Geralta do rozkładających się zwłok mężczyzny. Tkwiąca w nich strzała miała zaś wskazywać, że chłopak próbował dać nogę w trakcie walki i został za to ukarany. Wiedźmin mógłby wyznać kobiecie prawdę lub pozostawić ją w błogiej nieświadomości.

Warto odnotować, że bardzo podobny motyw został wykorzystany w zadaniu Więzy krwi.

To zadanie mogło mieć znacznie bardziej smutne zakończenie. - Wiedźmin 3, którego nie było - dokument - 2022-03-04
To zadanie mogło mieć znacznie bardziej smutne zakończenie.

Ziemia niczyja (No Man’s Land)

To zadanie nie trafiło do gry, a szkoda. W jego ramach Geralt miał zostać poproszony przez farmera imieniem Todd o zabicie paru trupojadów na polu i zniszczenie ich gniazd (kilka tego typu miejsc da się znaleźć w Białym Sadzie, więc można uznać je za pozostałość tego zadania). Po wykonaniu zlecenia wiedźmin wpadłby jednak na innego farmera, Dobba, który podziękowałby mu za wykonaną robotę i zaoferował zapłatę (moglibyśmy ją przyjąć lub nie, podejrzewając, że coś tu się nie zgadza). Na umówionym miejscu czekałby zaś na Białego Wilka Todd – od niego Geralt dowiedziałby się, iż zgodnie z prawem Nilfgaardu, jeśli jeden farmer zapłaci za pracę wykonaną na ziemi drugiego, to automatycznie wchodzi w posiadanie danego terenu. Zatem przyjęcie pieniędzy od Dobba zrujnowałoby Todda. Zgarnięcie obu nagród przyczyniłoby się zaś do śmierci farmera. W innym razie on lub jego sąsiad mieli trafić do karczmy, gdzie mogli wdać się z wiedźminem w pijacką bójkę.

Czysta woda (Freshwater)

Kolejne zadanie, które wydaje się kopią questa dostępnego w grze – w tym wypadku chodzi o zlecenie Licho ze studni. Eksplorując chatę lokalnego rybaka, Geralt usłyszałby, jak jej właściciel biegnie przerażony do domu. Z rozmowy dowiedziałby się, iż mężczyzna nie mógł napić się wody z zanieczyszczonej rzeki, więc wybrał się do opuszczonej wioski na wzgórzu, gdzie chciał skorzystać ze starej studni. Przegoniła go jednak południca. Wiedźmin obiecałby zająć się upiorem. Od tego momentu zadanie przebiegałoby dość podobnie do questa z gry – nurkowalibyśmy za bransoletką i tak dalej. Dopiero na koniec, po dodatkowym śledztwie, miałoby się okazać, że południca była zaginioną przed laty siostrą lokalnej zielarki (Tomiry). Co ciekawe, jeśli Geralt by zawiódł, rybak mógłby umrzeć.

Spore fragmenty tej oryginalnej historii wycięto, lecz to, co zostało, umiejętnie przepisano i połączono z innymi wątkami. Dzięki temu dostaliśmy podane w nieoczywisty sposób tło fabularne, o którym pisałem tutaj.

Stracone towary (Missing Goods)

Jeszcze jeden quest, który trafił do gry w zmienionej formie („Cenna przesyłka”). Różnic jest kilka – Geralt musiałby zanurkować po tytułowe towary, a konsekwencje jego decyzji okazywałyby się bardziej namacalne, bowiem jeśli lekarstwo nie trafiłoby do Nilfgaardczyków, kilku z nich by umarło.

Przyjazny dziwak (A Friendly Freak)

To zadanie jest wymieniane chyba najczęściej wśród tych, które nie znalazły się w grze. Być może stoi za tym jego żartobliwy charakter. Geralt miałby bowiem zostać zaczepiony w wiosce przez grupkę małych chłopców, wyzywających go od dziwaków. Po krótkiej konfrontacji (słownej!) dzieciaki zapytałyby go, czy kusza na jego plecach jest prawdziwa, a jeśli tak – czy wiedźmin ma dobry refleks. Następnie umówiłyby się z Białym Wilkiem w określonym miejscu na spotkanie późnym popołudniem.

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy ukończyłeś/łaś choć raz Wiedźmina 3?

88,6%
Tak
11,4%
Nie
Zobacz inne ankiety
Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Od Wilka do Rysia - przypomnij sobie rynsztunki i szkoły z gier o Wiedźminie
Od Wilka do Rysia - przypomnij sobie rynsztunki i szkoły z gier o Wiedźminie

CD Projekt potwierdziło, że medalion z teasera należy do wiedźmina z nowej szkoły Rysia. Jako jednak, że do premiery Wiedźmina 4 daleko, warto przypomnieć sobie wszystkie obecne w uniwersum szkoły… I oczywiście growe rynsztunki z nich się wywodzące.

7 najlepszych questów na 7. urodziny Wiedźmina 3
7 najlepszych questów na 7. urodziny Wiedźmina 3

Wiedźmin 3: Dziki Gon kończy dzisiaj siedem lat i ciągle jest wzorem, jeśli chodzi o konstrukcję zadań – zarówno głównych, jak i pobocznych. Poznajcie siedem naszym zdaniem najciekawszych questów w siódmą rocznicę premiery gry.

Czego Wiedźmin Redów może nauczyć Netflixa?
Czego Wiedźmin Redów może nauczyć Netflixa?

Wiedźmin 3 wyznaczył standardy adaptacji, którym trudno będzie dorównać. Ponad dwa lata temu spróbował tego Netflix i mimo że serial nie poradził sobie źle, od trzeciej części gry wiele mógłby się nauczyć.