Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 1 sierpnia 2022, 16:33

Gothic. 8 gier, które uwielbiam za sztuczki narracyjne

Spis treści

Gothic

  1. Typ gry: RPG w realiach fantasy
  2. Rok pierwszego wydania: 2001
  3. Platforma: PC
  4. Producent: Piranha Bytes

Czasem zdarza się zaś tak, że deweloper ma ogromne ambicje, lecz obecna w danych czasach technologia nie pozwala mu ich w pełni urzeczywistnić. Stwierdzenie to można odnieść chociażby do tworzenia otwartych światów w grach – w takim The Elder Scrolls II: Daggerfallu z 1997 roku dostaliśmy olbrzymią wirtualną przestrzeń o wielkości (około) 542 164 kilometrów kwadratowych. Tylko co z tego, skoro była ona zbudowana z powtarzających się zasobów i świeciła pustkami.

Można być zdania, że odpowiedzialna za ową grę firma Bethesda chciała dać odbiorcom przedsmak ogromu, z jakim dzisiaj stykają się na przykład w produkcjach z serii Assassin’s Creed Ubisoftu. Z drugiej strony da się jednak wskazać tytuł z epoki Daggerfalla, którego twórcy przyjęli znacznie mniejszą skalę, jednocześnie nie wywołując w graczach przeświadczenia, iż są sztucznie ograniczani w wirtualnym świecie.

Zostało jeszcze 69% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej

10 świetnych narratorów z kultowych gier
10 świetnych narratorów z kultowych gier

Najlepszy kawał można zepsuć, a najciekawszą historią wywołać drzemkę u słuchaczy. Chcąc uniknąć tego problemu, twórcy gier wideo zatrudniają pierwszej klasy aktorów, którzy później czarują nas swoimi głosami.

5 niepozornych gier, które zachwycają tłem fabularnym
5 niepozornych gier, które zachwycają tłem fabularnym

Wiele osób sięga po gry ze względu na fabułę. Lecz główne wątki to tylko jedna strona medalu – drugą stanowi „lore”. Często jest ono tym bogatsze, im bardziej niepozorna wydaje się dana produkcja. Przed Wami pięć takich tytułów.