77. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 77. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Playboy: The Mansion – Private Party
Strategiczne 25 stycznia 2006
Playboy: The Mansion – Private Party to dodatek do stworzonej przez Cyberlore Studios i wydanej przez Groove Games w 2005 roku gry Playboy: The Mansion, która pozwalała nam wcielić się w rolę Hugh Hefnera.
Codename: Panzers - Złota Edycja
Strategiczne 20 października 2006
Codename: Panzers Złota Edycja to specjalny pakiet, w skład którego wchodzą dwie części serii serii Codename, tj. Codename: Panzers - Faza Pierwsza oraz Codename: Panzers - Faza Druga. Oczywiście obie w pełnej polskiej wersji językowej.
Close Combat: Cross of Iron
Strategiczne 13 lutego 2007
Close Combat: Cross of Iron to szósta już odsłona jednej najbardziej realistycznych, taktycznych strategii czasu rzeczywistego jakie powstały.
Merchant Prince II
Strategiczne 2 maja 2001
Strategia turowa, która przeniesie nas historyczną epokę Renesansu, gdy karawany handlowe przemierzały nieznane tereny Afryki, a okręty torowały nowe szlaki do Indii i Nowego Świata.
ExcaliBug
Strategiczne 30 sierpnia 2000
Po wyciągnięciu z kamienia zaklętego miecza, Excalibura, przez Króla Artura, świat zmniejszył proporcje stając się Excalibugiem – wielkim światem małych robaków.
Mech Commander 2
Strategiczne 21 lipca 2001
Sequel doskonałego RTS-a opartego na zasadach systemu Battletech, w którym mając do dyspozycji zaawansowane technologicznie bojowe maszyny kroczące, musimy pokonać przeciwników w szeregu misji.
Officers: World War II
Strategiczne 22 lutego 2007
Produkcja studia Game Factory Interactive, którą umieścić należy na półce z napisem „RTS z elementami cRPG”. Fabuła tejże produkcji koncentruje się wokół wydarzeń z lat 1939-1945, a rozgrywka rzuca nas na wszystkie fronty II Wojny Światowej.
Creature Conflict: Wojny Klanów
Strategiczne 6 maja 2005
Creature Conflict: Wojny Klanów to przygotowana przez studio deweloperskie Mithis Games strategia turowa z elementami taktycznymi. Akcja gry osadzona została w odległej galaktyce, zamieszkałej przez cztery walczące ze sobą zwierzęce klany. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z nich i rozpoczyna zmagania o dominację nad kolejnymi planetami.
Caterpillar Construction Tycoon
Strategiczne 12 października 2005
Caterpillar Construction Tycoon to oryginalna pod wieloma względami gra ekonomiczna, która pozwoli wcielić Ci się w rolę kontrahenta, zajmującego się wykonywaniem różnorakich obiektów budowlanych.
Sword of the Stars
Strategiczne 22 sierpnia 2006
Kosmiczna gra strategiczna zrealizowana w konwencji 4X. Znajdziemy w niej zarówno rozległą, trójwymiarową mapę przestrzeni kosmicznej, stanowiącą centrum naszych poczynań, turowy system budowy imperium, możliwość eksploracji planet, a także specjalny tryb walki gwiezdnej przywodzący na myśl takie gry jak Homeworld.
Dominant Species
Strategiczne 3 grudnia 1999
Trójwymiarowa strategia czasu rzeczywistego, w której gracze wcielają się w postać istoty należącej do starożytnej cywilizacji telepatów Mindlords i muszą stawić czoło ludzkim najeźdźcą oraz innym wrogo nastawionym odłamom swej rasy.
Desert Law: Wojownicy Pustyni
Strategiczne 29 kwietnia 2005
Desert Law: Wojownicy Pustyni to osadzona w postapokaliptycznych klimatach strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG. Akcja gry rozgrywa się w świecie zniszczonym przez kataklizm. Gracz kieruje poczynaniami Breda, który stara się zjednoczyć resztkę ocalałych ludzi i przeciwstawić się chaosowi szerzonemu przez rozliczne bandy rzezimieszków. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Arise.
Legion II: Civilization & Empire
Strategiczne prace wstrzymane
Legion II: Civilization & Empire to kontynuacja gry strategicznej z firmy Slitherine Software, specjalizującej się w produkcjach osadzonych w starożytności.
Las Vegas Tycoon
Strategiczne 15 maja 2003
Las Vegas Tycoon to zrealizowana w klasycznym stylu strategia czasu rzeczywistego autorstwa niewielkiego studia developerskiego Edgies, które w przeszłości zasłynęło między innymi dzięki grze Baldies.
Star Trek: Starfleet Command III
Strategiczne 18 listopada 2002
Kolejna cześć znanej taktycznej symulacji opartej na motywach popularnej gwiezdnej sagi Star Trek. Podobnie jak we wcześniejszych częściach gracz zostaje dowódcą statku Federacji, musi dowodzić jego załogą i decydować o strategii ataku na wroga.
Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm
Strategiczne 29 kwietnia 2005
Hammer & Sickle to taktyczna gra akcji z elementami cRPG przygotowana przez studio developerskie Nival Interactive. Stanowi ona ideowego następcę bardzo udanego Silent Storma (zastosowano ten sam engine).
Tin Soldiers: Juliusz Cezar
Strategiczne 26 kwietnia 2005
Julius Caesar to druga odsłona serii Tin Soldiers, za której przygotowanie odpowiada zespół developerski Koios Works. Jak wskazuje podtytuł, opisywana produkcja koncentruje się wokół postaci Juliusza Cezara – jednego z najznakomitszych wodzów starożytnego Rzymu i tamtejszego męża stanu.
Squad Assault: Second Wave
Strategiczne 3 września 2005
Squaw Assault: Second Wave to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, która de facto stanowi rozwinięcie wydanej w październiku 2003 roku produkcji o nazwie Squad Assault: West Front.
Great Invasions: Mroczne wieki
Strategiczne 15 czerwca 2005
Great Invasions to gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która daje fanom historycznych zmagań możliwość pokierowania wybraną nacją na przestrzeni około 700 lat, począwszy od 375 roku naszej ery, a skończywszy na 1066.
Detroit (1993)
Strategiczne 11 grudnia 1993
Niezwykle rozbudowana strategia ekonomiczna, w której wcielasz się w rolę producenta samochodów osobowych. Gra obejmuje wszystkie aspekty związane z auto-biznesem, projektowanie nowych modeli, wymyślanie niezbędnych akcesoriów i oczywiście, sprzedaż naszych wytworów.
Tribal Wars 2
Strategiczne 2 września 2014
Przeglądarkowa strategia MMO, będąca kontynuacją popularnej produkcji studia Inno Games, znanej w naszym kraju jako Plemiona. W grze przenosimy się ponownie w średniowieczne realia, a naszym zadaniem jest rozbudowanie niewielkiej początkowo osady do rozmiarów warownego miasta. W tym celu musimy zadbać o dostęp do surowców i zwerbowanie odpowiednio silnej armii, która będzie w stanie łupić bądź przejmować twierdze przeciwników.
Omerta: City of Gangsters - The Japanese Incentive
Strategiczne 5 grudnia 2013
Pierwsze duże rozszerzenie do gangsterskiej strategii ekonomicznej Omerta: City of Gangsters. The Japanese Incentive zawiera nową kampanię fabularną, rozgrywaną na niedostępnych wcześniej terenach. Ponadto dodatek poszerza arsenał broni, wprowadza ciekawe postaci, a także rozbudowuje warstwę ekonomiczną i poprawia AI przeciwników.
Flashpoint Campaigns: Red Storm
Strategiczne 9 października 2013
Turowa gra strategiczna osadzona w czasach zimnej wojny i przenosząca nas w realia trzech fikcyjnych inwazji sił NATO na ZSRR. Produkcja zawiera ponad 20 scenariuszy rozgrywanych w centralnej Europie i daje możliwość pokierowania wojskami obydwu wrogich sobie armii. Uwagę zwraca zaawansowana sztuczna inteligencja przeciwników oraz szczegółowo oddane jednostki i pola walki.