Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

52. Gry Strategiczne

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 52. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

PlayStation
Sony PlayStation 5136 Sony PlayStation 4363 Sony PlayStation 370 Sony PlayStation 247 Sony PlayStation 126 PlayStation Portable36 PlayStation Vita44
Xbox
Microsoft Xbox Series X/S151 Microsoft XBOX ONE344 Microsoft Xbox 36096 Microsoft Xbox25
Mobile
Android507 Apple iOS582 Windows Phone47
Nintendo
Nintendo Switch256 Nintendo Wii28 Nintendo DS100 Nintendo Wii U14 Nintendo 3DS12 Game Boy Advance16 Nintendo GameCube9
WIĘCEJ
MNIEJ

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm
Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm

Strategiczne 7 marca 2000

Rozszerzenie do gry Command & Conquer: Tiberian Sun, za którego opracowaniem stoi zespół Westwood Studios. Akcja add-onu toczy się po wydarzeniach opowiedzianych w podstawowej wersji produkcji – Bractwo Nod stara się odzyskać dawną siłę, wskrzeszając CABAL, czyli niezwykle zaawansowaną sztuczną inteligencję. Ta jednak sprzymierza się z siłami GDI, a po rozbudowie potężnej armii cyborgów niespodziewanie wypowiada wojnę obu frakcjom.

PC

Worms World Party
Worms World Party

Strategiczne 4 marca 2001

Kolejna odsłona zabawnej wojny prowadzonej przez uzbrojone robaki, Worms World Party nastawiona jest głównie na rozgrywkę wieloosobową w Internecie, udostępniając wiele trybów gry oraz wbudowany chat.

PCPS5PS4PS1

Besieger
Besieger

Strategiczne 28 maja 2004

Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Primal Software, twórców gry The I of the Dragon. Akcja osadzona została w krainie fantasy, gdzie do walki stają dwie odmienne nacje.

PC

Korea: Zapomniany Konflikt
Korea: Zapomniany Konflikt

Strategiczne 7 listopada 2003

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się podczas konfliktu w Korei, w latach 1950 – 1953. Gracz staje się dowódcą elitarnego amerykańskiego oddziału specjalistów wykonujących zadania bojowe o niezwykłym znaczeniu strategicznym.

PC

Battle Mages: Sign of Darkness
Battle Mages: Sign of Darkness

Strategiczne 4 grudnia 2004

Dodatek do Battle Mages, oferujący cztery nowe kampanie, w których będziemy świadkiem dramatycznych wydarzeń, mających korzenie na długo przed tym, jak Shadow of Warlock pojawił się w Daenmorze. Gracz odkryje tajemnice obrońców Kryształu, spróbuje powstrzymać niebezpieczne plany elfów, poprowadzi mściwych Orków do bitwy, stanie naprzeciwko armiom Chaosu, a także obejmie dowództwo nad hordą nieumarłych, które zasieją śmierć i zniszczenie.

PC

Dark Reign: The Future of War
Dark Reign: The Future of War

Strategiczne 31 lipca 1997

Dark Reign: The Future of War to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), która w 1997 roku wyróżniała się w pełni trójwymiarowym silnikiem graficznym.

PC

Transarctica
Transarctica

Strategiczne 23 czerwca 1993

Arctic Baron (znana również pod nazwą Transarctica) to gra strategiczna firmy Silmarils, która przenosi nas do niedalekiej przyszłości. Ludzkość broniąc się przed opłakanymi skutkami efektu cieplarnianego doprowadziła do pokrycia nieba ciężkimi chmurami. Niestety, ograniczony dostęp promieni słonecznych spowodował, że większość ówczesnego świata pokryła się lodem.

PC

Rise of Nations: Złota Edycja
Rise of Nations: Złota Edycja

Strategiczne 28 października 2004

Rise of Nations: Złota Edycja to pakiet składający się z podstawowej wersji gry Rise of Nations oraz wydanego rok później dodatku Thrones and Patriots. Za produkcją obu tytułów stoi firma Big Huge Games, mająca na swoim koncie m.in. next-genową strategię Catan oraz The Asian Dynasties, rozszerzenie do Age of Empires III.

PC

Scorched Earth
Scorched Earth

Strategiczne 20 marca 1991

Scorched Earth to prosta gra strategiczna, w której gracz obejmie dowództwo nad jednostką artylerii i spróbuje wyeliminować wszystkich znajdujących się na planszy konkurentów z pomocą kilkudziesięciu rodzajów pocisków.

PC

Castle Strike
Castle Strike

Strategiczne 6 stycznia 2004

Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.

PC

Space Station Sim
Space Station Sim

Strategiczne 3 listopada 2005

Gra komputerowa z rodzaju symulatorów ekonomicznych, w której wcielamy się w postać administratora NASA. Naszym zadaniem będzie nadzorowanie budowy międzynarodowej stacji kosmicznej, a następnie kierowanie pracą i badaniami prowadzonymi na niej.

PC

Advance Wars
Advance Wars

Strategiczne 9 października 2001

„Advance Wars” to doskonała strategia turowa. Dwie strony konfliktu, nutka otoczki fabularnej i nasze szare komórki pracujące mocno nad strategia działania.

GBA

Rise of Nations: Thrones and Patriots
Rise of Nations: Thrones and Patriots

Strategiczne 27 kwietnia 2004

Pełnoprawne rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations. Za opracowanie dodatku – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri).

PC

Call to Power II
Call to Power II

Strategiczne 15 listopada 2000

Druga odsłona cyklu turowych strategii stanowiących odpowiedź firmy Activision na serię Sid Meier’s Civilization. Naszym zadaniem jest podbój świata i stworzenie największego imperium w historii. W tym celu zarządzamy rozbudową miast, odkrywamy nowe tereny, rozwijamy technologię i dbamy o gospodarkę.

PC

Ancient Wars: Sparta
Ancient Wars: Sparta

Strategiczne 8 grudnia 2006

Sparta: Ancient Wars jest pierwszą częścią cyklu PeCetowych strategii czasu rzeczywistego, traktującego o głośnych starożytnych wojnach. Jak sama nazwa wskazuje, przejmujemy kontrolę nad legendarnymi oddziałami spartańskimi rodem z Półwyspu Peloponeskiego, słynącymi przede wszystkim z niesamowitej bitności.

PC

Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm
Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm

Strategiczne 29 kwietnia 2005

Hammer & Sickle to taktyczna gra akcji z elementami cRPG przygotowana przez studio developerskie Nival Interactive. Stanowi ona ideowego następcę bardzo udanego Silent Storma (zastosowano ten sam engine).

PC

Age of Empires: The Age of Kings
Age of Empires: The Age of Kings

Strategiczne 14 lutego 2006

Strategia turowa opracowana przez studio Digital Eclipse z myślą o konsoli Nintendo DS. Gracze wcielają się w role przywódców jednej z pięciu nacji (Brytów, Franków, Saracenów, Mongołów oraz Japończyków), które prowadzą do zwycięstwa w unikalnych kampaniach. Rozgrywka koncentruje się na pozyskiwaniu surowców, rozbudowie osady o różnorodne konstrukcje i dokonywaniu odkryć naukowych, zaś wszystko to ma umożliwić wystawienie jak najpotężniejszej armii.

NDS

Hidden Stroke APRM
Hidden Stroke APRM

Strategiczne 23 maja 2003

Hidden Stroke APRM to nieoficjalnie rozszerzenie wydanej w 2002 roku strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike 2. Gracze po raz kolejny przenoszą się na fronty II Wojny Światowej.

PC

Kessen
Kessen

Strategiczne 26 października 2000

Strategie na konsolach nigdy dobrze się nie przyjęły. Kessen był jednak swego czasu nowoczesnym i przełomowym produktem. Choć jest on strategia, to jednak wytyczył nowa ścieżkę, która podąży jeszcze nie jedna gra.

PS2

The Great Art Race: Wyścig po obrazy mistrzów
The Great Art Race: Wyścig po obrazy mistrzów

Strategiczne 9 września 2004

The Great Art Race to gra strategiczna, według słów twórców, zrealizowana w taki sposób, by zapewnić przyjemną rozrywkę wszystkim członkom rodziny, rodzicom jak i dzieciom (na wzór gier planszowych). W rozgrywce brać udział może pięć osób.

PC

SimCity (1989)
SimCity (1989)

Strategiczne 9 czerwca 1989

Klasyczna gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w rolę burmistrza hipotetycznego miasta. Tylko od naszego sprawnego zarządzania i sprytu będzie zależeć, czy mała wioska zamieni się w kwitnącą metropolię.

PC

Atrox
Atrox

Strategiczne 24 maja 2002

Typowa strategia czasu rzeczywistego wzorowana na takim znanym RTS-ie jak Starcraft. Akcja przenosi nas do odległej przyszłości, kiedy to trwa wojna (Atrox War) pomiędzy trzema odmiennymi nacjami: Intelion, Createse oraz Hominian.

PC

East India Company
East India Company

Strategiczne 28 lipca 2009

Opracowana przez fińskie studio Nitro Games turowa gra strategiczna, łącząca rozbudowaną warstwę ekonomiczną z elementami typowych strategii morskich. Akcja tytułu rozgrywa się w XVIII wieku, a gracze stają na czele jednej z ośmiu nacji by poprowadzić ją do dominacji na morskich szlakach Europy, Afryki i południowo-wschodniej Azji. Sama rozgrywka przebiega dwutorowo.

PC

Frontline: Kursk
Frontline: Kursk

Strategiczne 20 marca 2007

Strategia czasu rzeczywistego o tematyce II Wojny Światowej, wyprodukowana przez studio Nival. Akcja rozgrywa się w obrębie jednej z największych bitw pancernych w historii – bitwie pod Kurskiem. Możemy rozegrać dwie kampanie i wcielić się w dowódcę Armii Czerwonej lub też sił Trzeciej Rzeczy. Autentyczne jednostki wojenne robią ogromne wrażenie, a silnik graficzny i system zniszczeń stoją na wysokim poziomie.

PC