11. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 11. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Warlords: Battlecry III
Strategiczne 17 maja 2004
Trzecia już część serii gier strategicznych z elementami cRPG rozgrywających się w przepełnionym magią świecie fantasy Etheria. Tym razem gracze mogą wziąć udział w wielkiej wojnie, jaka toczy się pomiędzy zjednoczonymi rasami północy i południowym Imperium Ssrathi.
Gorky 17
Strategiczne 29 września 1999
Oryginalna gra stanowiąca kombinację przygodówki, turowej strategii oraz RPG-a, stworzona przez polskie studio Metropolis Software House pod wodzą Adriana Chmielarza. Fabuła Gorky 17 jest dość ponura i łączy elementy political fiction, fantastyki naukowej oraz horroru. Akcja toczy się w rosyjskiej bazie wojskowej położonej na terenie Polski, gdzie prowadzono badania nad żołnierzem doskonałym.
Total War: Shogun 2 - Zmierzch samurajów
Strategiczne 23 marca 2012
Samodzielny dodatek do gry strategicznej Total War: SHOGUN 2, należącej do popularnego cyklu Total War, rozwijanego od lat przez brytyjskie studio Creative Assembly. Rozszerzenie oferuje nową kampanię osadzoną na terenie Imperium Japońskiego w czasach wojny domowej pomiędzy zwolennikami cesarza a ostatnim siogunatem – gracz może opowiedzieć się po jednej ze stron, reprezentowanych przez sześć rodów.
Disciples II: Mroczne Proroctwo
Strategiczne 28 stycznia 2002
Strategia turowa osadzona w realiach fantasy, będąca bezpośrednią kontynuacją Disciples: Sacred Lands. Wkraczamy do magicznego świata przypominającego czasy średniowiecza, gdzie cztery rasy toczą walkę o rozległe terytoria. W porównaniu do poprzedniej części usprawniono grafikę, interfejs użytkownika, a także sztuczną inteligencję przeciwników. Gra posiada tryb multiplayer do czterech graczy.
Blockbuster Inc.
Strategiczne 6 czerwca 2024
Gra strategiczno-symulacyjna, w której prowadzimy własne studio filmowe (niczym w The Movies z 2005 r.). W Blockbuster Inc. zarządzamy firmą, zatrudniamy aktorów i innych pracowników, a także bierzemy udział w produkcji filmów, czuwając nad wszystkimi etapami ich powstawania.
Tortuga: A Pirate's Tale
Strategiczne 19 stycznia 2023
Tortuga: A Pirate’s Tale to turowa gra taktyczna, w której dowodzimy własną piracką flotą i staramy się zyskać sławę największego korsarza, jaki kiedykolwiek grasował na XVII-wiecznych Karaibach.
Warhammer 40,000: Dawn of War II
Strategiczne 19 lutego 2009
Pełnoprawna kontynuacja popularnej strategii czasu rzeczywistego studia Relic Entertainment, osadzonej w kultowym uniwersum Warhammera 40,000, gdzie krwawą walkę toczą ze sobą przedstawiciele kilkunastu zwaśnionych frakcji. W toku kampanii fabularnej możemy przejąć kontrolę nad armiami jednej z czterech stron konfliktu: ludzi (Kosmicznych Marines), orków, Eldarów i Tyranidów.
Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm
Strategiczne 4 marca 2008
Kolejne samodzielne rozszerzenie do wydanej w 2004 roku strategii czasu rzeczywistego Warhammer 40,000: Dawn of War. Dodatek zatytułowany Soulstorm oferuje graczom tylko jedną nową kampanię fabularną, jednak obejmuje ona zasięgiem cały system gwiezdny Kaurva, z czterema planetami i trzema księżycami. Na tym właśnie terenie dochodzi do konfliktu pomiędzy dziewięcioma frakcjami, pragnącymi zbadać występującą tu tytułową anomalię (w polskiej wersji gry zwaną Burzą Spaczni).
Europa Universalis: II Wojna Światowa
Strategiczne 26 listopada 2002
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w realiach II wojny światowej, wyprodukowana przez studio Paradox Interactive. Europa Universalis: II Wojna Światowa to polski tytuł gry, która na Zachodzie ukazała się jako Hearts of Iron. Produkcja przedstawia w skali globalnej działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937 – 1946. Gracz ma całkowitą swobodę w wyborze nacji, której będzie przewodził.
Frozenheim
Strategiczne 16 czerwca 2022
RTS wzbogacony o wyraźnie zarysowane elementy city buildera, w którym przejmujemy kontrolę nad osadą wikingów. W Frozenheim zdobywamy surowce i pożywienie oraz wznosimy nowe budynki i ulepszamy już posiadane, a także prowadzimy działania wojenne. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub w trybie multiplayer.
Colonize
Strategiczne 15 lutego 2024
Strategia ekonomiczna, w której ruszamy na podbój Nowego Świata w XVII wieku, wydana przez polskie CreativeForge Games. W Colonize kontrolujemy pierwszych kolonistów z Anglii, a naszym zadaniem jest zapewnienie im przetrwania i stworzenie dobrze prosperujących osad.
Falling Frontier
Strategiczne 2025
Kosmiczny RTS stawiający na bardziej realistyczne podejście do kosmicznej wojny i ekspansji niż konkurencja. Dzieło jednoosobowego zespołu Stutter Fox Studios wyróżnia się nietypowym podejściem do kwestii zasobów i logistyki, rzutującym na całą rozgrywkę.
Command & Conquer: Red Alert 3
Strategiczne 28 października 2008
Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa.
Dune II: Battle for Arrakis
Strategiczne 1 grudnia 1992
Dune 2: The Building of a Dynasty to opracowana przez studio deweloperskie Westwood gra komputerowa, która zapoczątkowała gatunek strategii czasu rzeczywistego. Fabuła tytułu oparta została na motywach bestselerowej powieści Franka Herberta „Diuna”. Gracz wciela się w przywódcę jednego z Wysokich Rodów i staje do walki o Przyprawę, niezwykle cenną substancję wydobywaną na pustynnej planecie Arrakis.
Wet: The Sexy Empire
Strategiczne 18 lutego 1998
Strategia ekonomiczna przeznaczona dla dorosłych odbiorców, w której gracz zajmuje się rozkręceniem porno-biznesu. Gra została przygotowana przez studio Interactive Strip. Rozgrywka w Lula: The Sexy Empire jest podzielona na trzy części: w pierwszej musimy zarobić pieniądze potrzebne na zakup fałszywych dokumentów i ucieczkę z pustynnego miasteczka, w którym protagonista został pozostawiony na pastwę losu przez zdradzieckich towarzyszy po nieudanym napadzie na bank.
Hearts of Iron III
Strategiczne 7 sierpnia 2009
Kolejna odsłona popularnej serii strategii historycznych od studia Paradox Interactive, osadzonych w realiach II wojny światowej. Zadaniem gracza jest objęcie władzy nad wybranym państwem – czy to jednym z ówczesnych mocarstw, czy kraju słabszego pod względem militarnym – i poprowadzenie go przez zawieruchę globalnego konfliktu. Hearts of Iron III obejmuje okres od 1936 do 1948 roku, dzięki czemu mamy możliwość przygotować się do nieuchronnej wojny.
Tropico 5
Strategiczne 23 maja 2014
Piąta odsłona popularnej strategii ekonomicznej, przygotowana przez ekipę deweloperską studia Haemimont Games, które odpowiada za markę począwszy od trzeciej części cyklu. Produkcja stawia gracza w roli przywódcy niewielkiej tropikalnej wyspy, którą musi zarządzać od czasów kolonialnych do współczesności, a nawet niedalekiej przyszłości. Do naszych obowiązków należy tradycyjnie rozbudowa miasta i dbanie o jego przemysł oraz ekonomię.
Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch
Strategiczne 16 marca 2010
Czwarta pełnoprawna odsłona legendarnej serii gier strategicznych, której początki sięgają 1995 roku. Za jej powstanie odpowiada rozwijający markę już od kilku lat oddział koncernu EA z siedzibą w Los Angeles. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w poprzednich częściach cyklu i koncentruje na desperackiej walce sił GDI oraz Nod o powstrzymanie procesu rozprzestrzeniania się tyberium, którego dalszy rozwój grozi całkowitym wyjałowieniem planety.
The Settlers II: 10-lecie
Strategiczne 7 września 2006
Uwspółcześniony remake najpopularniejszej z odsłon kultowej serii strategicznej The Settlers, przygotowany z okazji dziesięciolecia wydania gry. Twórcy ze studia Blue Byte opracowali na nowo złożoną z 10 misji kampanię, w której stajemy na czele Rzymian, poszukujących nowych krain celem odbudowy upadłego Imperium.
Europa Universalis II
Strategiczne 20 listopada 2001
Kontynuacja strategicznej gry firmy Paradox, pozwalającej na kierowanie rozwojem największych europejskich potęg. Europa Universalis II to gra o wiele bardziej rozbudowana, obejmująca czterysta lat historii (1419-1820) nie tylko Europy, ale całego świata.
Knights & Merchants: The Shattered Kingdom
Strategiczne 15 października 1998
Strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w pseudo-średniowiecznych czasach. Umożliwia odegranie kluczowej roli królewskiego hetmana koronnego. Całość koncentruje się na ekonomicznej stronie zarządzania królestwem. Poza rozbudowaną kampanią solo dostępny jest też tryb wieloosobowy.
Dungeons 4
Strategiczne 9 listopada 2023
Czwarta część zapoczątkowanej w 2011 roku serii RTS-ów inspirowanych kultowym Dungeon Keeperem. W Dungeons 4 ponownie wcielamy się w mrocznego władcę, który chce przejąć kontrolę nad całym fantastycznym światem. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub w trybie współpracy.
Zoo Tycoon 2
Strategiczne 12 listopada 2004
Kontynuacja popularnej strategii ekonomicznej opracowana przez studio Blue Fang Games. Gracz po raz kolejny wciela się w zarządcę tytułowego zoo, w którym może się pojawić trzydzieści gatunków zwierząt. Z uwagi na fakt, że nasi podopieczni wymagają stałego nadzoru, konieczne jest zatrudnienie odpowiednio wyszkolonego personelu, czyli treserów i sprzątaczy oraz ochrony; nie bez znaczenia pozostają również osoby zabawiające gości.
Kozacy II: Wojny Napoleońskie
Strategiczne 4 kwietnia 2005
Kontynuacja wielokrotnie nagradzanej strategii czasu rzeczywistego Kozacy: Europejskie Boje od ukraińskiego studia GSC Game World. Kozacy II: Wojny Napoleońskie przenosi akcję o sto lat później, do XIX wieku, gdy do roli dominującej potęgi w Europie doszła Francja pod wodzą Napoleona. Akcja tej części serii pozwala graczowi prowadzić jedno z sześciu państw: Francję, Wielką Brytanię, Austrię, Rosję, Prusy oraz Egipt, a każde dysponuje unikalnymi budynkami i historycznymi jednostkami bojowymi.