30. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 30. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Rise of Venice
Strategiczne 27 września 2013
Rise of Venice to opracowana przez studio Gaming Minds ekonomiczna strategia, stanowiąca rozwinięcie rozwiązań z serii Patrician i Port Royale. Gracze wcielają się w kupca weneckiego i muszą zarówno rozwijać swoje handlowe imperium, jak i dowodzić własną flotą w trakcie bitew morskich.
Populous
Strategiczne 1 stycznia 1989
Populous to nowatorska gra strategiczna z 1989 roku, za której powstanie odpowiada dowodzona przez Petera Molyneux firma Bullfrog Productions. Brytyjski produkt, pierwszy reprezentant tytułów określanych mianem „god game”, pozwala wcielić się w rolę bóstwa i sprawować opiekę nad wyznającym go plemieniem.
Stormrise
Strategiczne 24 marca 2009
Stormrise to niekonwencjonalna strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez twórców słynnej serii Total War. Gracz trafia na futurystyczne pole walki i dowodzi bezpośrednio z jego poziomu jedną z dwóch frakcji.
Majesty 2: Obrońca Korony
Strategiczne 28 marca 2010
Pierwszy dodatek do strategii Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim. Rozszerzenie wzbogaca grę o nową kampanię dla pojedynczego gracza. W niej musimy się zmierzyć z Lordem Blackviperem i dowodzoną przez niego armią goblinów. Autorzy przygotowali też edytor misji i bitew.
Oil Rush
Strategiczne 25 stycznia 2012
Oil Rush to strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie pokrytym w większości morzami i oceanami. Przeżycie może zapewnić jedynie ropa naftowa, która jest obecnie najcenniejszym surowcem i obiektem pożądania pozostałych przy życiu ludzi.
XO
Strategiczne październik 2024 (wczesny dostęp od 2 grudnia 2019)
Kosmiczna strategia inspirowana m.in. serialem telewizyjnym Battlestar Galactica i grą FTL: Faster Than Light. Gracz wciela się w kapitana ostatniego statku ze zniszczonej armady wojennej, ściganego przez tajemniczego wroga. Rozgrywka w XO toczy się w czasie rzeczywistym, ale oferuje opcję aktywnej pauzy. W trakcie bitew statki poruszają się jedynie w dwóch wymiarach, ale za to ich zachowaniem rządzi realistyczny silnik fizyczny.
Battlezone 98 Redux
Akcji 18 kwietnia 2016
Odświeżona wersja gry Battlezone z 1998 roku, łączącej elementy akcji i RTS-a. Odpowiedzialne za nią studio Rebellion skupiło się na podniesieniu rozdzielczości grafiki oraz ulepszeniu interfejsu, samą rozgrywkę pozostawiając bez większych zmian. W związku z tym Battlezone 98 Redux oferuje oryginalne kampanie fabularne przedstawiające alternatywną wersję zimnej wojny.
Planetary Annihilation: Titans
Strategiczne 18 sierpnia 2015
Rozszerzona edycja gry Planetary Annihilation, stworzona przez studio Uber Entertainment. W porównaniu z pierwowzorem, tytuł może pochwalić się 21 nowymi jednostkami (w tym pięcioma przedstawicielami klasy Titan), planetami z wielopoziomowym terenem, specjalnym wariantem rozgrywki ochrzczonym mianem Bounty, poprawą ogólnego balansu rozgrywki i udoskonalonym samouczkiem. Schemat rozgrywki w Planetary Annihilation: Titans oparto na legendarnym Total Annihilation.
War Wind
Strategiczne 23 października 1996
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, inspirowana pod wieloma względami kultową serią Warcraft. W grze przenosimy się na planetę Yavaun, w sam środek konfliktu czterech zwaśnionych ras, z których każda cechuje się inną specyfiką walki i dąży do realizacji własnych, specyficznych celów. Produkcja wprowadza do gatunku kilka innowacji, takich jak możliwość przenoszenia jednostek do kolejnych misji, czy specjalny system stealth pozwalający na ich maskowanie.
Total War: Warhammer II - Curse of the Vampire Coast
Strategiczne 8 listopada 2018
Curse of the Vampire Coast jest drugim dużym (czyli wprowadzającym nową armię) dodatkiem do wydanej w 2017 roku strategii Total War: Warhammer II, osadzonej w ikonicznym, znanym z figurkowych gier bitewnych uniwersum. Za stworzenie gry odpowiada studio Creative Assembly.
Stellaris: Utopia
Strategiczne 6 kwietnia 2017
Niesamodzielne rozszerzenie do Stellaris – gry strategicznej typu 4X, nad którą pieczę sprawuje studio Paradox. Dodatek wprowadza szereg nowości i usprawnień, wśród których rolę pierwszoplanową odgrywa możliwość budowy tak zwanych megastruktur.
Kozacy 3: Dni świetności
Strategiczne 13 grudnia 2016
Pierwszy niesamodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Kozacy 3, podobnie jak poprzednie odsłony serii stworzonej przez studio GSC Game World. Największą atrakcją w rozszerzeniu Days of Brilliance jest nowa kampania dla pojedynczego gracza, która bazuje na polskiej historii XVII wieku. Pozwala ona wziąć udział m.in. w bitwie pod Kłuszynem i odsieczy wiedeńskiej. Podczas tych starć wykorzystujemy oczywiście charakterystyczne dla omawianego okresu polskie jednostki, w tym husarię.
Hearts of Iron IV: Together for Victory
Strategiczne 15 grudnia 2016
Pierwszy duży dodatek DLC do wydanej w połowie 2016 roku gry strategicznej Hearts of Iron IV autorstwa firmy Paradox Interactive. Rozszerzenie zatytułowane Together for Victory koncentruje się na rozbudowaniu opcji związanych z Brytyjską Wspólnotą Narodów, w tym zwłaszcza wchodzącymi w jej skład koloniami. Do rozgrywki dodano m.in. narodowe drzewka rozwoju dla Australii, Kanady, Nowej Zelandii, Południowej Afryki oraz Indii.
Tank Warfare: Tunisia 1943
Strategiczne 1 maja 2017
Gra strategiczna opracowana przez wyspecjalizowane w tym gatunku studio Graviteam. Jej akcja została osadzona w trakcie drugowojennej Operacji Torch, czyli desantu sił brytyjskich i amerykańskich w północnej Afryce – jednym z zadań wojsk biorących w nim udział było przejęcie kontroli nad Tunezją. Tylko od gracza zależy, czy poprowadzi do zwycięstwa siły Aliantów, czy też skoncentruje się na obronie pozycji zajmowanych przez wojska Osi.
The L.E.D. Wars
Strategiczne 15 grudnia 1997
Osadzona w realiach science fiction strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutancką produkcją belgijskiego Larian Studios. Gracz staje na czele zbrojnego ramienia megakorporacji, a jego zadaniem jest zabezpieczenie produkcji niezbędnego ludzkości narkotyku o nazwie Liquid Evolution Drug (w skrócie L.E.D.).
Syrian Warfare
Strategiczne 21 lutego 2017
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego, osadzona w realiach wojny domowej we współczesnej Syrii. W grze nie znajdziemy rozwiązań typowych dla gatunku RTS, takich jak pozyskiwanie surowców i rozbudowa bazy. Zamiast tego skupiono się na taktycznych manewrach sił lądowych oraz powietrznych – znalazły się tu szturmy na budynki, użycie granatów dymnych, desanty z powietrza, naloty itp.
Anno 1503: Złota Edycja
Strategiczne 12 maja 2005
Anno 1503: Złota Edycja to zestaw dwóch produktów niemieckiej grupy Sunflowers Interactive. Na pakiet złożyły się odpowiednio: podstawowa wersja strategii Anno 1503: The New World oraz dodatek zatytułowany Treasures, Monsters and Pirates.
Europa Universalis III: In Nomine
Strategiczne 28 maja 2008
Kolejny niesamodzielny dodatek do trzeciej odsłony serii Europa Universalis, wymagający do działania zarówno gry podstawowej, jak i poprzedniego rozszerzenia Napoleon’s Ambition. In Nomine przenosi nas w czasie do roku 1399, kiedy na tron angielski wstępuje Henryk IV. Rozszerzone ramy chronologiczne produkcji pozwoliły zaś na wprowadzenie do rozgrywki kolejnych ważnych wydarzeń historycznych, np. mongolskiej inwazji na Turcję, wojny stuletniej czy upadku Cesarstwa Bizantyjskiego.
Warhammer: Battle March
Strategiczne 2 września 2008
Konsolowa edycja ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego studia Black Hole Games, zawierająca grę podstawową Warhammer: Mark of Chaos wraz z wydanym dwa lata później dodatkiem Battle March. Akcja gry przenosi nas do wykreowanego przez firmę Games Workshop świata Warhammera, gdzie mamy okazję uczestniczyć w epickiej wojnie z siłami Chaosu, stając po stronie jednej z sześciu stron konfliktu: Imperium, Wysokich Elfów, Chaosu, Skavenów, Mrocznych Elfów i Zielonoskórych.
Z Moskwy po Berlin
Strategiczne 24 października 2005
Moscow to Berlin to już czwarta odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), nawiązującego do burzliwych wydarzeń na frontach II Wojny Światowej i opracowywanego przez pracowników zespołu Digital Reality.
BWii
Strategiczne 24 września 2007
Kontynuacja humorystycznej strategii RTS, której pierwsza odsłona ukazała się w 2005 roku na konsoli Nintendo GameCube. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w pierwowzorze i ukazuje dalsze losy konfliktu pomiędzy kilkoma fikcyjnymi nacjami. Kiedy dowódcy z wyspy Anglo dowiadują się, że ich odwieczni rywale z Imperium Słońca prowadzą rzekomo prace nad nową superbronią, postanawiają nie zwlekać i zaatakować jako pierwsi.
Rise of Nations: Thrones and Patriots
Strategiczne 27 kwietnia 2004
Pełnoprawne rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations. Za opracowanie dodatku – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri).
Dark Reign: The Future of War
Strategiczne 31 lipca 1997
Dark Reign: The Future of War to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), która w 1997 roku wyróżniała się w pełni trójwymiarowym silnikiem graficznym.
Space Rangers
Strategiczne 27 grudnia 2002
Połączenie klasycznego kosmicznego symulatora (space-sima) z grą strategiczną. Całość przypomina takie tytuły jak „Frontier”, „Homeworld” czy „X2”. Podstawowym elementem wyróżniającym „Space Rangers” spośród gier o zbliżonej tematyce jest ciągłość zdarzeń.