66. Gry Zręcznościowe PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 66. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę PC.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Ricochet Infinity
Zręcznościowe 31 lipca 2007
Gra zręcznościowo-logiczna, nawiązująca do kultowego "Breakouta". Największą innowacją jest zawarcie opcji Recall, pozwalającej na przywoływanie kulki w dowolnym momencie rozgrywki.
Fast Food!
Zręcznościowe 22 sierpnia 1989
Fast Food! to gra zręcznościowa z popularnym Dizzym w roli głównej. Programiści z firmy Codemasters całkowicie odeszli tutaj od wątku przygodowego, serwując miłośnikom jajowatego bohatera klon wielkiego hitu o nazwie Pac-Man.
Electranoid
Zręcznościowe 20 września 1994
Electranoid to stworzony przez firmę Pixel Painters klon klasycznego hitu o nazwie Arkanoid. Zadaniem gracza jest przebrnąć przez kilkadziesiąt plansz, rozbijając na każdej z nich mury zbudowane z różnokolorowych klocków.
Fire Zone
Zręcznościowe 30 listopada 1999
Obcy porywają żonę Prezydenta Ziem i żądają natychmiastowej kapitulacji ziemskich sił zbrojnych oraz dymisji prezydenta. Ziemię uratować może jedynie pilot eksperymentalnego pojazdu bojowego, który natychmiast wyrusza do akcji.
Suburban Commando
Zręcznościowe 11 września 1993
Shep Ramsey jest intergalaktycznym obrońcą prawa. Niestety, wskutek ostatniej potyczki z kosmicznymi złoczyńcami, jego statek musi awaryjnie lądować na Ziemi. Prawdziwe kłopoty zaczynają się, gdy nieświadomej niczego rodzinie udaje się zdobyć jego fantastyczną zbroję.
Captain Dynamo
Zręcznościowe 12 kwietnia 1993
Captain Dynamo to zabawna platformówka, stworzona przez firmę Codemasters. Głównym bohaterem gry jest tytułowy śmiałek, wyruszający na spotkanie z arcyłotrem, który ukradł dużą liczbę diamentów. Twoim zadaniem będzie je oczywiście odzyskać.
Soccer Kid
Zręcznościowe 23 marca 1994
Pojawienie się kosmitów w okolicy Ziemi na ogół wiąże się z olbrzymimi kłopotami. Nie inaczej jest w grze firmy Krisalis o nazwie Soccer Kid, której fabuła koncentruje się właśnie wokół ingerencji obcych na naszej planecie. Pomyli się jednak ten, kto podejrzewa, iż po raz kolejny chodzi tu o zniszczenie lub zniewolenie ludzi...
Thomas the Tank Engine
Zręcznościowe 11 marca 1992
Thomas the Tank Engine to gra zręcznościowo-logiczna, przeznaczona głównie dla małych dzieci, która wykorzystuje postacie lokomotyw znanych z książek i filmów. Głównym bohaterem zmagań jest oczywiście Tomasz, najsłynniejsza i najlepiej rozpoznawalna ciuchcia w historii literatury dziecięcej.
Thomas the Tank Engine 2
Zręcznościowe 12 maja 1993
Druga odsłona programu opracowanego przez firmę Peakstar Software, opowiadająca o przygodach sympatycznej ciuchci i jej gromadki przyjaciół. Tym razem producenci postawili na stricte zręcznościowy aspekt zabawy i zaserwowali graczom wyścigi z udziałem lokomotyw.
Cabela's Big Game Hunter 2005 Adventures
Zręcznościowe 6 września 2004
Gra akcji należąca do popularnej serii produktów o tematyce łowieckiej. Całość cechuje się wyjątkowo wysokim stopniem realizmu rozgrywki, co objawia się przede wszystkim w zachowaniu zwierzyny, a także sile rażenia i innych właściwościach posiadanych aktualnie broni. W myśliwego bawimy się w tundrze, gęstym lesie lub terenie górzystym.
Oscar
Zręcznościowe 12 stycznia 1993
Platformówka opracowana przez zespół Flair Software, w której wcielisz się w rolę tytułowego Oskara, sympatycznego zwierzaka będącego gwiazdą filmową. Głównym zadaniem naszego bohatera jest odnalezienie wszystkich statuetek wręczanych co roku przez Amerykańską Akademię Filmową.
Magic Pockets
Zręcznościowe 11 czerwca 1992
W Magic Pockets, platformówce przygotowanej przez firmę Bitmap Brothers, wcielisz się w rolę małego chłopca, któremu podłe stworki ukradły wszystkie zabawki. Aby je odzyskać, będziesz musiał przemierzyć cztery rozległe światy, podzielone na kilka mniejszych etapów.
AAARGH!
Zręcznościowe 23 czerwca 1988
AAARGH! to zręcznościówka, pod względem pomysłu łudząco podobna do hitu Activision o nazwie Rampage. Gracz wcieli się tu w rolę ogromnego jaszczura lub cyklopa, których zadaniem jest odzyskać jaja ukryte przez wrogą im, ludzką społeczność.
Uniminipet
Zręcznościowe 29 kwietnia 2002
Uniminipet to skierowana do najmłodszych odbiorców gra platformowa, oparta na animowanym serialu pod tym samym tytułem. Kierując poczynaniami jednego z tytułowych uniminipetów (kota Goyanga lub myszki Ham), gracz ma za zadanie dotrzeć do miejsca, w którym uwięziona została ich przyjaciółka. Deweloperzy ze studia SotNet zadbali o intuicyjnie prosty system sterowania oraz barwną oprawę graficzną swego dzieła.
Silpheed
Zręcznościowe 1 sierpnia 1988
Klasyczna strzelanina w pseudo-trójwymiarowym środowisku, która pozwoli wcielić Ci się w pilota kosmicznego myśliwca o nazwie Silpheed. Twoim zadaniem jest zniszczyć obcą istotę Xacalite, chcącą podbić Zjednoczony Wszechświat.
Super Space Invaders
Zręcznościowe 21 maja 1991
Super Space Invaders to PeCetowa konwersja znanej gry arcade, która swego czasu – zgodnie z tym, co można przeczytać w introdukcji – zawojowała cały świat. Gracz wcieli się w rolę pilota myśliwca, którego zadaniem jest zniszczyć nadciągające armady obcych statków. Tylko dzięki celnemu oku oraz niebywałej zręczności może tego dokonać. Odrobina szczęścia również się przyda.
Super Star Wars
Zręcznościowe 9 września 1996
Reedycja klasycznej gry zręcznościowej z konsoli SNES. W grze wcielamy się w Luke'a Skywalkera, Hana Solo lub sympatycznego Chewbaccę, a fabuła odtwarza najważniejsze wydarzenia z czwartej części filmowej sagi Gwiezdnych Wojen.
Qix
Zręcznościowe 23 września 1989
Jak wiele gier arcade, także i Qix zadebiutowała najpierw na automatach coin-op, dokładnie w 1981 roku. PeCetowcy doczekali się wersji na swoje komputery od firmy Taito dopiero osiem lat później.
Wild Summer!
Zręcznościowe 10 października 2007
Sun City to spokojne i piękne miasteczko, zlokalizowane tuż nad brzegiem morza. Niestety, pojawiłeś się tam Ty – szesnastoletni młodzieniec, który wykorzystując wakacyjną przerwę od nudnych nauk w szkole, postanowił raz a dobrze zaszaleć. To będzie najdziksze lato w Twoim dotychczasowym życiu, o ile zdecydujesz się zagrać w Wild Summer!
CyberGroove
Zręcznościowe 13 lutego 2004
Gra taneczna, która początkowo trafiła na rynek tajwański. Główną atrakcją jest dołączana do zestawu specjalna mata podłączana przez port USB (brak możliwości zakupienia samej gry).
Dinosaur Ball
Zręcznościowe 23 maja 1992
Dinosaur Ball to azjatycki odpowiednik Pang, stworzony i wydany przez firmę AMWA z Hong Kongu. Zadanie gracza (lub graczy, bo autorzy umożliwili zabawę w dwie osoby) jest bardzo proste: za pomocą specyficznego pistoletu wystrzeliwującego łańcuch, musi zbić wszystkie znajdujące się na planszy balony.
HamsterJam
Zręcznościowe 31 maja 2004
HamsterJam to remake gry zręcznościowo-logicznej o nazwie Rockman, która ukazała się prawie dwadzieścia lat temu na komputery Commodore VIC-20, za sprawą firmy Mastertronic.
FightBox
Zręcznościowe 6 lutego 2004
Gra akcji, która powstała w oparciu o popularny program wyświetlany przez stację BBC. Telewizyjny Fight Box umożliwiał widzom organizowanie pojedynków pomiędzy skonstruowanymi przez siebie wojownikami, które walczyły na specjalnie przygotowanych do tego celu arenach o tytuł mistrzowski.
Blazing Trails
Zręcznościowe 30 czerwca 1999
Blazing Trails to fanowska przeróbka programu Trailblazer, stworzonego w 1986 roku przez Gremlin Graphics na komputery Commodore 64. Zadanie gracza (zarówno w oryginale jak i remake’u) jest bardzo proste: musi on przetoczyć kulkę po długim, pełnym pułapek torze.