9. Gry Logiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 9. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Adibu: Odkrywam tajemnice przyrody
Logiczne 27 czerwca 2007
Kolejna gra edukacyjna przygotowana z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (4-8 lat), dzięki której maluchy odkrywają tajemnice przyrody, poznają ciekawostki z życia zwierząt oraz uczą się opieki nad roślinami.
Szachy: Walka z terrorem
Logiczne 14 stycznia 2008
Zabawne podejście do gry szachowej. W kolejnych pojedynkach walczymy z największymi tyranami znanymi ludzkości. Dodatkowo, pionki i figury znajdujące się na szachownicy to karykatury polityków oraz złoczyńców. Dzięki temu w „bitwach” mogą spotkać się takie postacie jak Tony Blair, Saddam Husajn, Kim Dzong Il oraz George Bush. Twórcy postarali się też o zabawne plansze, w tym np. kryjówkę Osamy ben Ladena.
Chessmaster 9000
Logiczne 28 sierpnia 2002
Najnowsza edycja jednego z najpopularniejszych programów szachowych, posiadajaca w pełni trójwymiarową grafikę, szczegółowo opisany poradnik ułatwiający nam zabawę oraz znacznie poprawioną inteligencję komputerowego przeciwnika.
O.M.G. 26 – Our Mini Games
Logiczne 30 października 2007
O.M.G. 26 – Our Mini Games to zestaw ponad dwudziestu pięciu zróżnicowanych mini gierek, które tematycznie związane są ze skarbem ukrytym w nawiedzonej posiadłości. Mini gry przetestują naszą zręczność w posługiwaniu się stylusem, koordynację ruchową pomiędzy ręką a okiem, sprawdzą umiejętności matematyczne, refleks oraz logiczne myślenie.
Fritz 11 Szachowy arcymistrz
Logiczne 30 listopada 2007
Fritz 11 to kolejna odsłona popularnej serii symulatorów szachowych, która jest opracowywana przez dwóch niemieckich programistów, Fransa Morscha i Mathiasa Feista. Cykl ten od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem sympatyków gry w szachy i jest uważany za jeden z najlepszych. Trudno się temu zresztą dziwić – to właśnie Fritz w 2006 roku pokonał arcymistrza Władimira Kramnika.
Alik: Wesoła matematyka
Logiczne 22 lipca 2002
Program przeznaczony dla wszystkich uczniów młodszych klas szkoły podstawowej, które pod okiem psa Alika chcą ćwiczyć i doskonalić swoje umiejętności matematyczne.
Śpiąca Królewna
Logiczne 15 marca 2006
Śpiąca Królewna jest kolejną pozycją z serii programów edukacyjnych, wydawanych przez firmę Aidem Media. Grę tę przeznaczono przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym lub dopiero co rozpoczynających edukację. Integralną częścią niniejszego produktu są liczne zadania, rozwijające kreatywność oraz ćwiczące pamięć i spostrzegawczość.
Przygody Prosiaczka Kwika: Tajemnice ludzkiego ciała
Logiczne 10 lutego 2001
Przygody Prosiaczka Kwika: Tajemnice ludzkiego ciała to skierowana do młodych odbiorców gra edukacyjna z zagadkami logicznymi. Tytułowy bohater wybiera się w podróż po ludzkim ciele. Gracz ma za zadanie pomóc mu rozwiązywać różnego rodzaju quizy i łamigłówki z tym związane. Producent gry - firma Data Sun - dołożył starań, by przekazywana wiedza miała atrakcyjną formę i szybko zapadała w pamięć.
Spidi Matematyk (Liczy)
Logiczne 24 listopada 2003
Spidi Matematyk to interesujące połączenie platformówki oraz gry edukacyjnej. Program został przygotowany z myślą o dzieciach w wieku od 4 do 8 lat i w zabawny sposób uczy je podstawowych działań matematycznych, mianowicie dodawania i odejmowania.
Reksio i ortografia
Logiczne 4 listopada 2003
Reksio i ortografia to kolejna gra edukacyjna z sympatycznym psem Reksiem w roli głównej. Tym razem, opisywany program ćwiczy kompletną wiedzę ortograficzną, wymaganą przez program nauczania w szkołach podstawowych.
Szachy 2001
Logiczne 12 lutego 2001
Szachy 2001 to kolejna edycja gry szachowej promowanej przez firmę Techland. Powinna zapewnić godziny satysfakcjonującej rozrywki wszystkim fanom tej starożytnej gry.
Bolek i Lolek. Alfabet i nauka czytania
Logiczne 25 sierpnia 2005
Bolek i Lolek. Alfabet i nauka czytania to kolejna gra edukacyjna firmy Aidem Media, kierowana do najmłodszych użytkowników komputerów. Mogą po nią sięgnąć zarówno dzieci, które w ogóle nie znają jeszcze liter, jak i te maluchy, które poznały już cały alfabet, ale nie potrafią czytać.
Telltale Texas Hold'em
Logiczne 30 września 2005
Telltale Texas Hold'em to gra karciana stworzona przez firmę Telltale Games, która w świadomości graczy zaistniała przy okazji przygodowej gry Bone. Opisywana produkcja to poker, w odmianie zwanej Texas Hold'em, jednak tym razem został on potraktowany z przymrużeniem oka.
Soko-ban
Logiczne 10 września 1984
Legendarna gra logiczna z serii zapoczątkowanej na komputerach NEC przez Hiroyukiego Imabayashiego w 1981 roku. W Soko-banie wcielamy się w postać magazyniera, który musi uporządkować szereg kolejnych pomieszczeń, przepychając porozrzucane tam pudła w wyznaczone miejsca. Poszczególne skrzynki przepychamy, stając tuż za nimi i wciskając odpowiednie klawisze kierunkowe.
Yu-Gi-Oh! Power of Chaos: Kaiba the Revenge
Logiczne 6 kwietnia 2004
Kolejna część komputerowej adaptacji słynnej gry karcianej Yu-Gi-Oh, która może być traktowana jako rozszerzenie poprzedniczki z roku 2003, bądź jako pełnoprawna, samodzielna produkcja. W grze wcielamy się ponownie w postać Yugiego, który tym razem musi stawić czoła potężnemu przeciwnikowi Kaibie, tocząc kolejne pojedynki w znanych z telewizyjnej serii lokacjach, należących do złowrogiej organizacji Kaiba Corporation. Yu-Gi-Oh!
Aura: Fate of the Ages
Logiczne 25 czerwca 2004
Aura: Fate of the Ages to gra przygodowo-logiczna, przenosząca nas do fantastycznej krainy, gdzie główny bohater, czyli Ty, staje przed trudnym zadaniem odnalezienia czterech magicznych pierścieni.
Atomówki: Atak klonów straszliwego Mojo Jojo
Logiczne 16 stycznia 2004
Gra edukacyjna zrealizowana przez specjalistów z firmy Riverdeep z myślą o dzieciach w wieku szkolnym (uczniowie szkół podstawowych). Jak wskazuje sam tytuł, bohaterkami są Atomówki, trzy małe dziewczynki o niewyobrażalnej mocy, które stawiają czoła różnym czarnym charakterom - tym zarazem jest to Mojo Jojo.
Matmoludki: Wysokogórska Łamigłówka
Logiczne 25 kwietnia 2001
Mountain Rescue to druga część serii gier edukacyjnych, która została przygotowana przez specjalistów z firmy Riverdeep z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów (uczniowie szkół podstawowych). Głównym zadaniem programu jest nauczenie dzieci umiejętności logicznego rozumowania oraz rozwiązywania wybranych problemów z zakresu matematyki.
Video Strip Poker Supreme
Logiczne 12 lipca 2006
Video Strip Poker Supreme to nowa, odświeżona wersja gry logicznej o zabarwieniu erotycznym, która po raz pierwszy zadebiutowała w 2002 roku. Producentem programu jest polska firma Torquemada Games.
Barbie Przygody Syrenki
Logiczne 16 marca 2005
Barbie Przygody Syrenki to przygodówka stworzona z myślą o najmłodszych miłośniczkach gier komputerowych. Tytułowa bohaterka w towarzystwie konika morskiego wyrusza na poszukiwania tęczowych delfinów, by przywrócić światło w magicznej muszli, będącej schronieniem mieszkańców głębin. Gra wyprodukowana została przez wewnętrzne studio deweloperskie koncernu Activision.
Worms Blast
Logiczne 18 marca 2002
Worms Blast to wyprodukowana przez studio deweloperskie Team 17 Sowftware strategia turowa. Tym razem tytułowe robal trafiają na pełne morze. Gracz kontroluje niewielką, za to dobrze uzbrojoną łódkę, a jego zadaniem jest niszczenie kolorowych klocków. Tryb rozgrywki multiplayer pozwala na pojedynek z żywym przeciwnikiem.
Beat Up a Millionaire
Logiczne 4 sierpnia 2000
Parodia polskiej edycji popularnego teleturnieju Milionerzy, gdzie oprócz pieniędzy możesz zarobić siniec pod okiem i złamany nos.
LEGO Legoland
Logiczne 27 marca 2000
Legoland to bardzo dobra pozycja, dzięki której dzieci odkryją w sobie zdolności inżynierskie i menedżerskie samodzielnie projektując, budując oraz utrzymując wzięty park rozrywki.
The Incredible Machine 2
Logiczne 5 maja 1994
The Incredible Machine 2 to druga część wydanej w 1993 roku gry logicznej, w której istotę zabawy stanowi konstruowanie różnych zwariowanych mechanizmów i maszyn. W przeciwieństwie do pierwszej odsłony cyklu, stworzonej przez studio Dynamix, sequel jest zasługą wewnętrznego zespołu deweloperskiego firmy Sierra On-Line. Twórcy przygotowali 87 plansz - zagadek logicznych, a także w pełni funkcjonalny edytor, pozwalający budować kolejne.