Lista publicystyki 2011
Przemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gry
artykuł17 listopada 2011
Jak wyróżnić swoją produkcję z tłumu? Specjaliści od marketingu polecają tanie kontrowersje z przemocą i erotyką w tle.
Przemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gryVoice-over w grach MMO
artykuł21 marca 2011
W solidnych tytułach single player voice-over to już praktycznie norma. Teraz nadeszła pora wypróbowania tego rozwiązania w środowisku MMO.
Voice-over w grach MMOSengoku – czyli krew, honor i gry
artykuł17 marca 2011
Honorowi samurajowie, sprytni ninja, genialni dowódcy i wielkie spiski – zanim zagrasz w Shogun 2: Total War, poznaj czasy, w jakich się rozgrywa.
Sengoku – czyli krew, honor i gryWiedźmin - walka o władzę i wpływy
artykuł16 maja 2011
Fabuła Wiedźmina 2 toczy się głównie wokół koronowanych głów oraz międzypaństwowych spisków. Jako, że zostaniemy wrzuceni w sam środek tej politycznej gry, warto poznać głównych graczy.
Wiedźmin - walka o władzę i wpływyBestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim
artykuł25 listopada 2011
Nie dajcie się zwieść pięknu Skyrim. Na jakie stwory należy specjalnie uważać w trakcie wypraw po lodowej krainie?
Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze SkyrimTolkien, a gry komputerowe - część I
artykuł4 listopada 2011
Po prozę J.R.R. Tolkiena twórcy gier komputerowych sięgali już blisko trzydzieści lat temu. Z okazji premiery Wojny na Północy przypominamy jak skończyły się te próby.
Tolkien, a gry komputerowe - część IKto jest kim w Wiedźminie 2?
artykuł12 maja 2011
Każda historia ma swoich bohaterów. Zanim sięgniesz po Wiedźmina 2, poznaj dzieje postaci, które będą miały w grze decydujące znaczenie.
Kto jest kim w Wiedźminie 2?Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total War
artykuł11 marca 2011
Jeżeli szukaliście artykułu, w którym moglibyście się dowiedzieć o Shogunie 2 dosłownie wszystkiego – to trafiliście pod dobry adres.
Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total War10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie
artykuł28 września 2011
Parszywa dziesiątka Czarnego Iwana powstała m.in. w oparciu o oceny na gry-online.pl, powtarzające się wypowiedzi w Internecie, a także wymianę zdań z niejakim Eugeniuszem Siekierą.
10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychiczniePoprzednio w Crysis
artykuł25 marca 2011
Kryzys wybucha w piątkowy poranek 7 sierpnia 2020 roku, kiedy to północnokoreańska Armia Ludowa zajmuje położoną na Oceanie Spokojnym wyspę Lingshan.
Poprzednio w CrysisRedakcyjne podsumowanie roku 2011
artykuł23 grudnia 2011
Koniec roku to świetna okazja do wszelkiej maści podsumowań. Postanowiliśmy się pokusić o swoje - w artykule znajdziecie słowo od rednacza i spis najważniejszych produkcji ostatnich dwunastu miesięcy.
Redakcyjne podsumowanie roku 2011Dziesięć lat gry-online.pl - cz.1: Branża gier 10 lat temu
artykuł3 stycznia 2011
Z okazji dziesięciolecia startu serwisu gry-online.pl cofamy się do początku XXI wieku, by przyjrzeć się, jak wyglądała branża gier w tamtym okresie.
Dziesięć lat gry-online.pl - cz.1: Branża gier 10 lat temuWiedźmin i Dead Island na Game Industry Trends
artykuł29 listopada 2011
Na konferencji Game Industry Trends poznaliśmy kulisy powstania dwóch największych polskich hitów tego roku: Wiedźmina 2 oraz Dead Island. W czym tkwi sukces tych tytułów?
Wiedźmin i Dead Island na Game Industry TrendsGenerałowie w serii Command & Conquer
artykuł11 grudnia 2011
Generals zadebiutowało na początku 2003 roku, kilka tygodni przed amerykańską operacją w Iraku. Początkowo gra nie spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony fanów cyklu. Nie bez powodu zresztą.
Generałowie w serii Command & ConquerUniwersum Dragon Age
artykuł8 marca 2011
Dragon Age, chociaż zebrał bardzo pozytywne recenzje, często jest krytykowany za miałkość fabuły i niezbyt interesujące uniwersum. Czy słusznie?
Uniwersum Dragon AgeDziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nas
artykuł3 stycznia 2011
Z okazji jubileuszu dziesięciolecia powstania naszego serwisu, poprosiliśmy o komentarz kilka osób, które były aktywne w Polskiej branży gier w momencie startu serwisu gry-online.pl.
Dziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nasWzloty i upadki serii Need for Speed
artykuł1 kwietnia 2011
Są takie serie gier, których nie trzeba nikomu przedstawiać. Przez lata swego istnienia wniosły wiele dobrego do gatunku, ale to nie znaczy, że ich twórcom nie zdarzały się także potknięcia.
Wzloty i upadki serii Need for SpeedTrudne początki Wiedźmina
artykuł13 maja 2011
Cofamy się w przeszłość, by przyjrzeć się procesowi produkcji pierwszej gry z serii Wiedźmin.
Trudne początki WiedźminaDziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu
artykuł3 stycznia 2011
Odsłaniamy kulisy powstania serwisu gry-online.pl, który dziesięć lat temu zadebiutował w polskim Internecie.
Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisuWiedźmin 2 kontra PEGI
artykuł1 czerwca 2011
CD Projekt podpadł organizacji zarządzającej europejskim systemem klasyfikacji gier. Część materiałów promujących Wiedźmina 2 nie zawiera obowiązkowych oznaczeń PEGI. Klienci mogli więc zostać wprowadzeni w błąd.
Wiedźmin 2 kontra PEGIGymkhana - motoryzacyjny narkotyk
artykuł24 maja 2011
Jeśli uważacie, że sporty motorowe to tylko nudne zawody i technologiczny wyścig zbrojeń, to jesteście w błędzie. Poznajcie gymkhanę – dyscyplinę dla wybrańców drwiących z ryzyka i oczekujących piekielnie mocnych wrażeń!
Gymkhana - motoryzacyjny narkotykRedakcyjna wyprawa do Skyrim
artykuł18 listopada 2011
Skyrim opanował redakcję naszego serwisu i wessał nawet ludzi nie pałających dotąd miłością do serii The Elder Scrolls. Prezentujemy Wam trzy krótkie opinie dotyczące tej produkcji, pełnoprawna recenzja po weekendzie.
Redakcyjna wyprawa do SkyrimCasuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 2
artykuł18 lutego 2011
Wybraliśmy się do Hamburga na Casual Connect, najbardziej znaną ogólnoświatową konferencję, dedykowaną grom społecznościowym i casualowym.
Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 2Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznych
artykuł11 stycznia 2011
Celem tego tekstu jest, opisanie metod, jakimi posługują się deweloperzy, by oprzeć swoje dzieła na wydarzeniach z przeszłości; wyjaśnienie, jak ta przeszłość wyglądała naprawdę i wykazanie, że gry prawdziwie historyczne byłyby dla gracza potworną udręką.
Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznychSuper Meat Boy - opowieść ku przestrodze
artykuł2 marca 2011
Super Meat Boy rodził się w bólach. Jedna z najlepszych gier niezależnych 2010 roku okupiona była stresem, brakiem snu i problemami z wydawcą. „Jak każda gra” – powiecie. Ale i tak historia Edmunda McMillena i Tommy'ego Refenesa robi wielkie wrażenie.
Super Meat Boy - opowieść ku przestrodzePrzegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia
artykuł3 października 2011
Świątynia, czyli wyspiarskie państwo wzorowane na feudalnej Japonii i jej mitologii, zwiastuje prawdziwy powiew świeżości. Orzeźwiającą bryzę dla wszystkich graczy spragnionych nowych wrażeń – czegoś takiego jeszcze w tej serii nie widzieliśmy.
Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - ŚwiątyniaPS Vita nadchodzi – testujemy następcę PSP!
artykuł29 listopada 2011
PS Vita, czyli następca wysłużonej konsoli PSP już wkrótce trafi na japoński rynek. Mieliśmy okazję przedpremierowo pograć na nowym handheldzie Sony w kilka tytułów startowych.
PS Vita nadchodzi – testujemy następcę PSP!Podsumowanie roku 2010: Łosiu
artykuł5 stycznia 2011
Kontynuujemy cykl artykułów, w którym członkowie redakcji podsumowują miniony rok. Po Verminusie przyszedł czas na Łosia, pełniącego w gry-online.pl szefa newsroomu i encyklopedii.
Podsumowanie roku 2010: ŁosiuWszystko, co wiemy o Dead Space 2
artykuł7 stycznia 2011
Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie.
Wszystko, co wiemy o Dead Space 2Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2
artykuł11 lutego 2011
W dniu polskiej premiery gry Test Drive Unlimited 2 kontynuujemy naszą opowieść o serii Test Drive, która miłośnikom elektronicznej rozrywki towarzyszy od ponad dwudziestu lat.
Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2Podsumowanie roku 2010: Gambrinus
artykuł6 stycznia 2011
Kontynuujemy cykl artykułów, w którym członkowie redakcji serwisu podsumowują miniony rok. Po Verminusie i Łosiu przyszedł czas na Gambrinusa.
Podsumowanie roku 2010: GambrinusPoprzednio w F.E.A.R.
artykuł20 czerwca 2011
F.E.A.R. to seria straszących graczy gier akcji. Męska przygoda. Karabiny, wybuchy, zwolnione tempo i potworne manifestacje umysłu przerażającej Almy. Niniejszy tekst ma na celu przypomnieć to, co do tej pory działo się na ekranach komputerów i konsol.
Poprzednio w F.E.A.R.Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część I
artykuł12 sierpnia 2011
Niezależne gry RPG to zjawisko na tyle ciekawe, że postanowiliśmy poświęcić mu aż dwa artykuły: w pierwszym opisujemy pokrótce najciekawsze tytuły, które ukazały się na przestrzeni ostatnich dwóch lat.
Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część ISześć powodów, dla których warto zagrać w nową grę z serii Deus Ex
artykuł20 sierpnia 2011
Deus Ex: Human Revolution przez wiele osób już teraz zostało okrzyknięte tytułem, który zgarnie statuetkę najlepszej gry roku i trzeba przyznać, że bardzo optymistyczne nastawienie do trzeciej części Deus Ex nie jest przypadkowe.
Sześć powodów, dla których warto zagrać w nową grę z serii Deus ExPoprzednio w Gears of War
artykuł19 września 2011
Na dzień przed premierą trzeciej odsłony cyklu Gears of War przedstawiamy Wam wydarzenia, których świadkiem był jego główny bohater, Marcus Fenix.
Poprzednio w Gears of WarPoprzednio w Batmanie
artykuł17 października 2011
Mroczny Rycerz powraca, by chronić Gotham przed kryminalna zarazą. Z okazji premiery Arkham City przypominamy wydarzenia z gry Batman: Arkham Asylum.
Poprzednio w BatmanieGry w South Parku
artykuł28 grudnia 2011
Lepiej się kochać niż grać w WarCrafta, PSP to dar niebios, a plastikowe gitary są dla gejów - oto wybrane madrości ze świata miasteczka South Park. Jak w serialu przedstawiano "granie" i "graczy"?
Gry w South ParkuPoprzednio w Portal
artykuł21 kwietnia 2011
Ukochany przez graczy Portal wreszcie doczekał się kontynuacji. Przed rozpoczęciem drugiego starcia z GLaDOS warto jednak przypomnieć sobie wydarzenia z pierwszej części.
Poprzednio w PortalDuke Nukem - chodzący testosteron
artykuł6 czerwca 2011
Ekspert od kopania wrażych tyłków, mistrz kulturystyki, ucieleśnienie męskości - Szanowni Państwo, przedstawiamy jedną z najjaśniejszych gwiazd komputerowej rozrywki!
Duke Nukem - chodzący testosteronGry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)
artykuł11 lipca 2011
Na zorganizowanej przez 1C imprezie sprawdziliśmy, jak prezentują się grywalne wersje dwóch nowych odsłon cyklu Men of War oraz gry Real Warfare 2.
Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012
artykuł14 października 2011
Piłkarskiego szaleństwa ciąg dalszy – nasze opinie na temat FIF-y 12 oraz nowego PES-a już znacie, teraz pora przeanalizować poszczególne elementy obydwu gier. W czym lepsza jest produkcja EA Sports, a gdzie triumfuje japońska myśl techniczna?
FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012Bugi w grach - te zabawne i te irytujące
artykuł2 grudnia 2011
Na drodze do doskonałości jest wiele wybojów. Producenci gier potykają się na nich równie często, jak inni twrócy. Efekty bywają zabawne, bywają też denerwujące.
Bugi w grach - te zabawne i te irytująceRok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowania
artykuł26 grudnia 2011
Rok 2011 za pasem, wyciągnęliśmy z naszej bazy sporo danych, by zobaczyć, jakie gry były dla Was najważniejsze. Czy Skyrim pokonał Wiedźmina 2? Assassin's Creed: Revelations było niespodzianką czy rozczarowaniem?
Rok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowaniaGry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branży
artykuł3 marca 2011
Podczas swojego wykładu na GDC 2011 David Cage przedstawił swoją wizję tworzenia oprogramowania rozrywkowego. Autor Heavy Raina postawił sprawę jasno – gry muszą się zmienić.
Gry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branżyKrótki przegląd niezależnych gier RPG, część II
artykuł16 września 2011
Niezależne gry RPG to zjawisko na tyle ciekawe, że postanowiliśmy poświęcić mu aż dwa artykuły: w drugim prezentujemy kilka tytułów, które aktualnie są w produkcji.
Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część IIPlebiscyt na gry dekady - rok 2006
artykuł26 września 2011
W 2006 roku graliśmy między innymi w Company of Heroes, Gears of War, The Elder Scrolls IV: Oblivion czy Final Fantasy XII. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?
Plebiscyt na gry dekady - rok 2006Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziach
artykuł12 października 2011
W niniejszym tekście odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania, które pomogą rozwiązać wszelkie wątpliwości, jakie narosły wokół gry Might & Magic: Heroes VI.
Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziachPlebiscyt na gry dekady - rok 2001
artykuł1 lipca 2011
Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia. Trwająca od kilku miesięcy zabawa powoli wkracza w decydującą fazę.
Plebiscyt na gry dekady - rok 2001Podsumowanie roku 2010: Verminus
artykuł4 stycznia 2011
Rozpoczynamy cykl podsumowań minionego roku przez redakcję gry-online.pl. Na pierwszy ogień idzie Redaktor Naczelny – będzie trochę o grach, polskiej branży i filmach.
Podsumowanie roku 2010: Verminus10 lat serii Gothic
artykuł15 marca 2011
Dokładnie dziesięć lat temu – 15 marca 2001 roku – do niemieckich sklepów trafiła gra Gothic. Dzisiaj oceniamy, jaka jest kondycja kultowej w Polsce serii w dekadę po premierze.
10 lat serii Gothic